مرحله نخست طرح هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، با اتکا به ظرفیت داخلی و با استفاده از سامانه یکپارچه تله‌متری شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ، عملیاتی شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ 01 November 2021

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بر اساس داده‌های هواشناسی، وضعیت تقویمی، میزان جمعیت، سرانه مصرف، وضعیت هیدرولیکی شبکه آب و توپوگرافی منطقه، تخصیص آب از سامانه اصفهان بزرگ به شهر‌های زیر پوشش به صورت عادلانه و هوشمند اجرا می‌شود.
ناصر اکبری افزود: در این طرح پس از در نظر گرفتن پارامتر‌های اقلیمی، تقویمی و جمعیتی میزان تقاضای آب در هر پهنه تخمین زده می‌شود، سپس متناسب با منابع آب در دسترس و با استفاده از حداکثر ظرفیت هیدرولیکی شبکه، تخصیص آب به هر انشعاب از خطوط انتقال انجام می‌شود.
وی به زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: این سامانه در محاسبات و تحلیل‌های خود از تمام منابع داده‌ای برخط و غیر برخط موجود در شرکت، شامل سامانه تله متری، سامانه پایش فشار، شبکه ایستگاه‌های هواشناسی برخط و ماهواره‌ای، اطلاعات سامانه ۱۲۲، سامانه سپنتا و اطلاعات امور مشترکان استفاده می‌کند.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بهره‌مندی تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ از سیستم تله متری در اجرای این طرح اهمیت دارد گفت: هم‌اکنون بهره‌مندی تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ از سامانه تله‌متری در سطح مناسبی از پایداری و اطمینان پذیری است که در اجرای موفق این طرح موثر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار