مدیر جهاد کشاورزی فسا از افزایش دو برابری تولید چغندر قند پائیزه در این شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: امسال میزان تولید این محصول به ۶۲۵۶ تن رسید.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 31 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ناصر انصاری گفت: امسال سطح برداشت مزارع چغندر قند پائیزه در شهرستان فسا ۱۲۵ هکتار بود که نسبت به سال گذشته ۵۵ هکتار افزایش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت مکانیزه چغندر قند در شهرستان فسا از خرداد آغاز شد و تا اواخر تیر ماه ادامه داشته است، اظهار کرد: محصول برداشت شده از مزارع این شهرستان به کارخانه قند مینوی فسا تحویل داده شد.

او گفت: مزارع چغندر قند شهرستان فسا با بذور لوانته، گرانته، ویکو، کادیلاک و پالما کشت بوده است و تمامی سطوح زیر کشت چغندر قند این شهرستان مربوط به منطقه شیبکوه بوده است.

انصاری به اهمیت کشت چغندر قند پائیزه اشاره کرد و استفاده از نزولات جوی، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح را از دلایل اصلی تغییرالگوی کشت چغندر قند از بهاره به پائیزه دانست.

او گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو چغندر قند پائیزه ۱۶۴۱ تومان است و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر تحویلی دو کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلو تفاله و مبلغ ۴۳۰ تومان در ازای هرکیلوگرم هزینه حمل به کشاورز داده می‌شود.

 

برچسب ها: تولید ، چغندر قند ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار