بازچرخانی آب راهی برای کاهش مصرف آب
مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب شرکت آبفا اصفهان گفت: ۴ هزار لیتر در ثانیه از پساب استان، در اختیار صنعت و آبیاری گیاهان غیر مُثمر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 02 November 2022

سعید شمسایی گفت: در قرارداد‌های منعقده با واحد‌های صنعتی، ۲ هزار لیتر در ثانیه از این پساب برای صنعت و ۲ هزار لیتر در ثانیه نیز برای آبیاری فضای سبز و کشاورزی غیرمثمر تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر۳۰ تصفیه خانه فاضلاب در استان در مدار بهره برداری قرار دارد گفت: یکی از راه‌های دسترسی به آب و توسعه پایدار، استفاده از پساب برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیر مثمر است.
مدیردفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب اصفهان با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع موجود و توجه بیشتر به منابع جایگزین آب، امری ضروری است گفت: بازیابی و استفاده مجدد از آب خاکستری یکی از راهکار‌های مناسب و پایدار برای کاهش مصرف آب شرب در منازل، صنایع، ساختمان‌های تجاری و اداری و نیز آبیاری فضای سبز است.
شمسایی با اشاره به وقوع مستمر پدیده خشکسالی در دهه اخیر در کشور تصریح کرد: محدودیت شدید منابع آبی یکی از تبعات ناشی از پدیده خشکسالی است که بهره برداران از منابع آبی را با چالش‌های متعدد مواجه کرده و بر این اساس بازچرخانی آب و استفاده از پساب یکی از راهکار‌های برون رفت از این چالش و دسترسی به آب پایدار است.
شرکت آب و فاضلاب اصفهان، ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستای استان را تحت پوشش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار