مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ارزیابی سانحه برای حفظ زندگی بازماندگان و تأمین تسهیلات مناسب ضروری است.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 04 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حمید قویدل ۱۴ اسفند در حاشیه دوره آموزشی تشریح مدیریت ارزیابی سوانح و گزارش نویسی گفت: ارزیابی سانحه به طور کامل فرآیند بررسی اثرات سانحه، نیاز‌های فوری، تمهیدات لازم در عملیات اضطراری برای حفظ زندگی بازماندگان و تأمین تسهیلات مناسب ضروری می‌باشد.

قویدل با بیان اینکه امروزه همه حوادث انسان ساز هستند، گفت: در صورت وقوع حوادث باید منابع در دسترس را شناسایی و برنامه‌هایی که قابلیت اجرا دارند را انجام دهیم تا بهره وری حداکثری از حداقل امکانات را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ارزیابی سانحه یکی از اولین اقداماتی است که پس از وقوع سانحه و در مرحله پاسخگویی باید انجام شود، چرا که اطلاعاتی که برای کنترل، تدبیر و برنامه ریزی سانحه نیازمند آن هستیم در فرآیند ارزیابی فرآهم می‌شود.

مدرس این دوره بیان کرد: بدون ارزیابی سانحه اتخاذ تصمیمات بر مبنای داده‌های ناقص و اطلاعات محدود، پاسخگویی به سانحه را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: عملیات پاسخگویی به بحران، بدون ارزیابی یک عملکرد نتیجه ضعیف را به دنبال خواهد داشت.

قویدل خاطر نشان کرد: ارزیابی یک وظیفه قاطع مدیریتی است که به طور مستقیم در تصمیم گیری‌ها موثر بوده و یک جزء حیاتی برنامه ریزی و اجرای پاسخ است که به انجام اقدامات منسجم کمک می‌کند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار