فرمانده پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت شعار امسال پلیس است، گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی استان خودرو‌های بالای ۱۵۰ کیلومتر سرعت در جاده‌ها تا پایان تعطیلات توقیف خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 14 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، سرهنگ وحید علیپور ۲۴ اسفند در نشست خبری با اشاره به آغاز طرح نوروزی سراسری پلیس راه از ۲۴ اسفند الی ۱۴ فروردین اظهار کرد: خط قرمز پلیس آرامش مردم است و در جاده‌ها نیز رانندگان پرمخاطره ضمن ارسال پیامک با هماهنگی دستگاه قضایی استان خودور‌های با بالای ۱۵۰ کیلومتر سرعت تا پایان تعطیلات توقیف خواهند شد.

وی ادامه داد: ریشه اکثر تصادفات رعایت نکردن سرعت مطمئنه است و همچنین رانندگان به ازای دو ساعت رانندگی مستمر حتما یک ربع در حاشیه جاده استراحت نمایند.

علیپور تصریح کرد: گرفتن فرزند در آغوش حین رانندگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، تماشای مانیتور داخل خودرو و نبستن کمربند ایمنی از دیگر دلایل تصادفات و فوتی در جاده‌ها می‌باشد.

فرمانده پلیس راه استان همچنین اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های مربوطه در جاده‌های استان و در ۱۱ ماهه امسال با ۱۳ نفر کاهش مرگ و میر، آمار تصادفات منجر به فوت در جاده‌ها با ۶ درصد کاهش روبرو شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه رویکرد پلیس در ایام نوروز ارشادی و تذکری است، عنوان کرد: تکمیل نواقص جاده‌ای با لکه گیری جاده ها، رنگ آمیزی سرعتکاه‌ها، شست وشوی جداول و گاردریل‌ها و تابلو‌ها و آشکارسازی آن‌ها در حال انجام است.

علیپور ضمن اشاره به شعار امسال پلیس راه کشور یعنی «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت»، افزود: ۳۱۰ تیم در قالب ۷۵۵ نفر از تمامی پرسنل دستگاه‌های ذیربط بصورت شبانه روز در کلیه محور‌های مواصلاتی استان ارائه خدمات خواهند کرد.

وی گفت: در روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۴ شب و همچنین در روز‌های ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین محدودیت تردد در محور‌های اردبیل به آستارا و اردبیل به سرچم و بالعکس خواهد بود و خودرو‌های حامل فرآورده‌های سوختی و فاسدشدنی استثنا خواهند شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار