آشنایان به فنون نظامی می دانند که اطلاعات و آموزش دو رکن مهم عملیات محسوب می شوند ، وقوع حوادث پس در پی تروریستی بر علیه منافع کشور و بالا رفتن تلفات نیروی انسانی موید واقعیت نادیده گرفتن آموزش های نظامی و ضعف شدید اطلاعاتی بر اثر خلا امنیتی ناشی از موازی کاری های احتمالی است.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳ 09 April 2024

تابناک ایلام:: آنگونه که در خبرها آمده است گروهک تروریستی جیش العدل در حمله به دو خودرو پلیس در مهرستان استان سیستان و بلوچستان باعث به شهادت رسیدن ۶مامور نیروی انتظامی شده است .

بااحتساب حمله ساعتی پیش این گروهک در یک هفته گذشته ،شاهد یک حمله برون مرزی به کنسولگری ایران و شهادت یک سردار ارشد و چندین نظامی سپاه قدس بعنوان سرمایه های ارزشمند این کشور بودیم .

هنوز پیکر شهدای حمله به کنسولگری تدفین نشده ،گروهک تروریستی جیش العدل در سه حمله همزمان تعداد ۱۸ نفر از نیروهای حافظ امنیت در سپاه ،نیروی انتظامی و دریایانی را به شهادت رسانید.

ساعتی پیش نیز در حمله ای در جاده سیب سوران به مهستان تعداد ۶نفر از ماموران انتظامی به شهادت رسیدند .

آشنایان به فنون نظامی می دانند که اطلاعات و آموزش دو رکن مهم عملیات محسوب می شوند ، وقوع حوادث پس در پی تروریستی بر علیه منافع کشور و بالا رفتن تلفات نیروی انسانی موید واقعیت نادیده گرفتن آموزش های نظامی و ضعف شدید اطلاعاتی بر اثر خلا امنیتی ناشی از موازی کاری های احتمالی است. 

به هر حال با انتشار اخبار عملیات تروریستی متعدد و اعلام شهدا و مجروحان این حوادث تلخ این سوال در ذهن مخاطب شکل می گیرد ،چگونه می شود با وجود دستگاههای متعدد اطلاعاتی در نیروهای نظامی و انتظامی ،امکان وقوع این حوادث پیش بینی نمی شود ؟ و یا با هر اقدام تروریستی شاهد جان باختن تعداد زیادی از سرمایه های ارزشمند نظامی و انتظامی کشور هستیم ؟!

آیا شکل گیری چنین وضعیتی و تشدید آن ضرورت بازنگری در دکترین امنیتی و نظامی کشور را دو چندان نمی کند ؟!

طبیعی است کشوری به پهناوری ایران و تعدد دشمنان خارجی و تکثر گروههای تروریستی وقوع چنین حملاتی اجتناب ناپذیر است .

در این صورت تنها راه فایق آندن بر اقدامات تروریستی از طریق شناسایی عملیات تروریستی و مقابله با آن پیش از هر اقدامی است ،هرچند در طول سال بارها شاهد کشف چنین عملیات هایی از سوی سربازان گمنام بوده ایم

از اینرو پیشنهاد می گردد:

تقویت و روزآمد کردن سیستم امنیتی کشور و واگذاری امورات امنیتی درون مرزی و برون مرزی به دستگاه کارآمد وزارت اطلاعات و محور قرار گرفتن آن

تقسیم کار و محور قرار گرفتن وزارت اطلاعات با توجه به تجربه ،تخصص و توانمندی آن ،و فعالیت دستگاه اطلاعاتی دیگر نیروهای نظامی و انتظامی با هماهنگی وزارت اطلاعات بمنظور جلوگیری از موازی کاری و شکل گیری خلآ امنیتی در کشور

بازنگری در دکترین دفاعی کشور و تجدید نظر در شیوه نامه های آموزشی و تقویت آن که حذف آموزش های مقدماتی و تکمیلی بسیج برای سربازان یکی از آن است .

اجرای طرح آموزش های نظامی مستمر در یگان های انتظامی و نظامی و تقویت بنیه دفاعی و آموزشی آنان

تمرکز نیروهای نظامی بر نظامی گری و ایجاد ممنوعیت در دیگر فعالیت های اقتصادی ،عمرانی و فرهنگی و ....
تقویت بنیه اطلاعاتی نیروهای سپاه قدس و افزایش حساسیت های اطلاعاتی یا توجه به شناسایی راحت مکان جلسات و تجمعات آن در سوریه
بازنگری در سیستم شناسایی و جذب نیروهای سپاه قدس از ملیت های غیر ایرانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار