نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف تأکیدات و پیگیری‌ها دانشگاه‌های فن‌آوری نوین سبلان و صنعتی اردبیل همچنان بلاتکلیف‌اند.
کد خبر: ۱۲۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 07 November 2015

به گزارش خبرنگار مهر،مصطفی افضلی فرد ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل بابیان اینکه برخلاف برخی اظهارات دانشگاه فناوری نوین جایگزین دانشگاه صنعتی نیست، تصریح کرد: اگر مسئولان به‌موقع اقدام نکنند مجوز هر دو دانشگاه را از دست می دهیم.

وی بابیان اینکه وزارت علوم پیگیر لحاظ این دو دانشگاه در طرح آمایش است، افزود: انتظار می‌رود مسئولان پیگیر ایجاد این دو دانشگاه که برای استان ضروری است، باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت توجه به اصول اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم تأکید کرد و افزود: تدابیری توسط مجلس شورای اسلامی در این خصوص اتخاذشده و علاوه بر این قوانین مزاحم و مداخله‌گر که خود در مقابل اقتصاد مقاومتی است احصا شده است.

سخنگوی فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی با تأکید به‌ضرورت حذف قوانین مداخله‌گر ادامه داد: باید تلاش کرد در برنامه ششم با حذف این قوانین نسبت به تسهیل روند پروژه‌ها اقدام کرد.

افضلی فرد همچنین در خصوص برخی اظهارات مبنی بر برگشت اعتبارات استان به خزانه یا عدم برگشت آن متذکر شد: با توجه به اینکه موعد جذب اعتبار ۳۱ تیرماه هرسال است انتظار می‌رود مدیران نسبت به جذب به‌موقع اعتبار اقدام کنند؛ چراکه در برخی مناطق با ارقام کم، پروژه‌ها می‌تواند به اتمام برسد.

وی بابیان اینکه نمایندگان در صورت تعارض حقوق دولت و ملت، در کنار ملت هستند و از آن جانب‌داری می‌کنند، بیان داشت: به‌عنوان‌مثال اگر طرح سؤال و استیضاح می‌کنیم خود بنده به جنبه سیاسی این موضوع اعتقاد ندارم.

افضلی فرد با تأکید به اینکه محوریت باید ارزش‌های انقلابی باشد، متذکر شد: در این راستا هرکجا لازم باشد برای دفاع از حقوق ملت حتی از دوست خودمان طرح سؤال خواهیم کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس خواستار پیگیری اعتبارات نوسازی مدارس و بنیاد برکت شد و در خصوص وضعیت فعلی کارخانه سبلان پارچه تأکید کرد: در پی جلسات متعدد نهایتاً سبلان پارچه به سرمایه‌گذار جدید که از سرمایه‌گذاران خوش‌نام نساجی کشور است واگذارشده است.

وی افزود: بانک تجارت درخواست داشت در این کارخانه فعالیت خود را ادامه دهد که متأسفانه نه شرایط مزایده و سایر شرایط را قبول می‌کرد و نه ۷۰ میلیارد ریال خسارت را و به همین دلیل به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد.

وی خواستار حمایت مسئولان استان برای فعالیت بهینه این واحد تولیدی شد تا بتواند با ظرفیت اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفری مجدداً فعال شود.

افضلی فرد همچنین با اذعان به انجام مطالعات حریم بقعه شیخ صفی‌الدین خواستار تعیین تکلیف طرح‌های پیشنهادی برای این محدوده از شهر شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت پرداخت مشوق‌های سیب‌زمینی نیز اشاره کرد و با تأکید به اینکه برای تشویق صادرات قرار است مشوق هایی پرداخت شود، متذکر شد: بنده دستور پرداخت را از آقای نوبخت اخذ کردم و مسئولان پیگیر باشند تا پرداخت شود.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بابیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان اردبیل جزو استان‌های برتر است، افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور نیز امتیاز استان ۲۵ درصد بیشتر از میانگین سایر بیمارستان‌های کشور است.

فرهاد پورفرضی به جذب ۱۱۵ نفر نیروی پزشکی در استان اشاره کرد و افزود: ۷۰ نیروی متخصص و فوق تخصص و ۴۵ نفر نیروی پزشک عمومی جذب‌شده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار