مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی نگارگری، تذهیب و تشعیر در حوزه هنری اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 24 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، قاسم مزین اظهار کرد: ثبت‎نام دوره‌های آموزشی نگارگری، تذهیب و تشعیر در حوزه هنری استان اردبیل آغاز شد.

وی گفت: چهارچوب و شاکله اصلی این دوره آموزشی بنا به نیازسنجی و با هدف کشف و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های هنری استان شکل گرفته است.

مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به اینکه در این دوره سعی می‌شود از اساتید مجرب و موفق استان برای آموزش استفاده شود، افزود: میرمهدی سیدی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته هنر اسلامی نگارگری دانشگاه تهران از جمله اساتید نگارگری فعال و متعهد حوزه هنری است که به عنوان مدرس این دوره آموزشی تعیین شد تا نگارگران جوان و مبتدی را با مبانی، اصول و سبک‌های نگارگری اصیل ایرانی از گذشته تا معاصر آشنا و از پتانسیل مساعد استانی برای خلق آثاری ناب و زیبا در هنر نگارگری، تذهیب و تشعیر استفاده کند.

مزین به سابقه درخشان مدرس این دوره آموزشی اشاره کرده و گفت: سیدی سابقه درخشانی در زمینه نگارگری ایرانی دارد و تاکنون موفق به دریافت چندین رتبه برتر کشوری و بین‌المللی از جمله مقام نخست یازدهمین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم، منتخب جشنواره جهانی هنر مقاومت، مقام نخست جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، مقام نخست دو دوره جشنواره سراسری آثار و تولیدات حوزه هنری، مقام نخست جشنواره سراسری پیامبر اعظم (ص) و... شده است.

این مسئول با بیان اینکه مبانی هنر نگارگری باید از پایه به صورت اصولی به هنرجویان آموزش داده شود، ادامه داد: مرکز آموزش حوزه هنری استان با بهره‌گیری از مدرسان فعال و با تجربه استان توانسته در تامین نیازهای تربیتی و هنری جوانان و نوجوانان اردبیلی نقش موثری را ایفا کند و رشته‌های آموزشی را به صورت کاربردی به سرانجام برساند.

مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری استان اردبیل یادآور شد: در این دوره آموزشی، روش طراحی و قلم‌گیری، کاربرد رنگ و نحوه رنگ‌گذاری، آشنایی با ابزار کاری مناسب، شیوه تهیه و درست کردن انواع کاغذ و... توسط میر مهدی سیدی آموزش داده می‌شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، کلاس نگارگری، تذهیب و تشعیر روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 15 بعدازظهر برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای ثبت‎نام به مرکز آموزش حوزه هنری واقع در اردبیل، میدان سرچشمه، کوی شمس، روبه‌روی آزمایشگاه شفا، پلاک یک مراجعه و یا با شماره تلفن 33243000-045 تماس بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار