کد خبر: ۱۳۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 29 November 2015
فریادهای دکتر حقیقت پور برای تغییر مسیرراه آهن اردبیلغروب یکی از روزهای سرد پاییز بود. خورشید در پشت کوه های پربرف یکی از روستاهای آذربایجان فرو رفته بود. کار روزانه ی دهقانان پایان یافته بود. ریزعلی هم دست از کار کشیده و به ده خود باز می گشت. در آن شب سرد و تاریک، نور لرزان فانوس کوچکی راه او را روشن می کرد. دهی که ریزعلی در آن زندگی می کرد، نزدیک راه آهن بود. ریزعلی هر شب از کنار راه آهن می گذشت تا به خانه اش برسد. آن شب، ناگهان صدای غرش ترسناکی از کوه برخاست. سنگ های بسیاری از کوه فرو ریخت و راه آهن را مسدود کرد. ریزعلی می دانست که تا چند دقیقه دیگر قطار مسافربری به آن جا خواهد رسید. با خود اندیشید که اگر قطار با توده های سنگ برخورد کند، واژگون خواهد شد. از این اندیشه سخت مضطرب شد. نمی دانست در آن بیابان دور افتاده چگونه راننده ی قطار را از خطر آگاه کند. در همین حال، صدای سوت قطار ازپشت کوه شنیده شد که نزدیک شدن آن را خبر می داد.

با وجود سوز و سرمای شدید، به سرعت لباسهای خود را از تن درآورد و بر چوبدستی خود بست. نفت فانوس را بر لباسهایش ریخت و آن را آتش زد. ریزعلی در حالی که مشعل را بالای سرش نگاه داشته بود، به طرف قطار شروع به دویدن کرد. راننده قطار از دیدن آتش آگاه شد که خطری در پیش است.سریعاً ترمز را کشید. قطار پس از تکانهای شدید، از حرکت باز ایستاد.

دهقان فداکار می گوید: همه مأموران و مسافران از آن بیرون ریختند و گمان می‌کردند که من قصد سوار شدن به قطار را داشته‌ام! به همین دلیل، آنقدر کتکم زدند که مجروح شدم! ریزعلی حال و هوای مسافران را هم از یاد نمی‌برد و می‌گوید: وقتی به آنها گفتم که چه اتفاقی افتاده و صحنه را نشانشان دادم، آن وقت بود که متوجه شدند جان حدود 1000 نفر نجات پیدا کرده است و آنقدر به شعف آمده بودند که بازرس قطار همان شب، تمام جیب‌هایش را گشت و 50 تومان به من انعام داد.

ریزعلی خواجوی(ازبرعلی حاجوی)" نام‌آشنای همه ایرانیان است. داستان فداكاری وی در كتاب‌های سال سوم دبستان منتشر می شد. و اکنون با اینکه از کتابهای درسی داستانش حذف گردیده ولی آوازه ی ایثار و فداکاری اش از ذهن و جان و دل مردم ایران علی الخصوص مردم قدرشناس آذربایجان حذف و فراموش نخواهد شد. فداكاری كه در یك شب سرد سال 1341 جان صدها نفر را نجات داد و به رغم كتك خوردن آن شب، از این ماجرا به عنوان بهترین خاطره زندگیش یاد می‌كند.

اما امروز؛ دهقان فداکار کهن شهر اردبیل ،کسی نیست جز، مرد تدبیر و تاثیر، دکتر منصور حقیقت پور ، نماینده فداکاری که در این شرایط حساس، مبادرت به ریسک بزرگ نموده و بخاطر آینده اهالی استان اردبیل درخواست تغییر مسیر راه آهن میانه به اردبیل را کرده است و معتقد است اگر این مسیر تغییر یابد و مسیر راه آهن سراب به اردبیل جایگزین آن شود، در مدت اجراء ، میزان اعتبارات و کیفیت پروژه تغییرات زیادی روی خواهد داد.

مسیر راه‌آهن میانه - اردبیل به طول 175 کیلومتر، با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای باری، از ایستگاه زاویه در شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی آغاز گشته و تدریجاً وارد منطقه کوهستانی می‌گردد. سپس با رعایت حریم دریاچه سد شهریار از حاشیه محل سد عبور کـــــرده و پس از طی مسیر به موازات رودخانه و دره قزل‌اوزن ادامه مسیر می‌دهد. در ادامه به سمت شهرستان اردبیل تغییر جهت داده و به موازات رودخانه سنگورچای از مناطق کوهستانی وارد مناطق تپه ماهور شده و پس از طی مسیر در کنار جاده اردبیل - مهماندوست وارد ایستگاه اردبیل می‌گردد.

اولا مسیر راه آهن میانه به اردبیل به دلیل وجود تونل های فراوان و دره های زیاد بسیار خطرناک می باشد و یقینا پس از اتمام پروژه احتمال رانش زمین و ریزش کوه و خرابی پل وجود دارد.

ثانیا برای اجرای مسیر راه آهن میانه به اردبیل 320 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. برای تکمیل بقیه پروژه، اعتباری حدود 1500 میلیارد تومان لازم است که با این شرایط بد اقتصادی و مالی دولت، اتمام آن بیش از 40 سال به طول خواهد انجامید. در مقابل مسیر راه آهن سراب به اردبیل در مسیری هموار می باشد و برای اجرای آن 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در طول 5 سال می تواند به اتمام برسد.

اگر مسیر راه آهن تغییر کند ، علاوه بر 320 میلیارد تومان هزینه شده، یک هزار میلیارد تومان نیز صرفه جویی می شود.

در شرایطی که طولانی شدن مراحل اجرایی پروژه ملی راه آهن اردبیل – میانه از لحاظ زمانی، این پروژه را به یک نوستالژی تلخ برای مردم مظلوم استان اردبیل تبدیل کرده است، اقدام تغییر مسیر راه آهن که از جانب دکتر حقیقت پور مطرح شده است با مخالفت و سکوت و بی‌تفاوتی سوال برانگیز برخی از نمایندگان استان و استاندار در قبال این اجحاف آشکار در حق شهروندان استان می‌رود تا این نوستالژی تلخ در آینده به یک تراژدی واقعی تبدیل شود.

مردم مظلوم شهری که هنوز با گذشت سال‌ها از احداث فرودگاه اردبیل هزینه تصمیمات غیر کارشناسی و غیرعمدی مسئولان و نمایندگان وقت در خصوص انتخاب مکان اشتباه برای این فرودگاه را با جان و مال خود می‌پردازند، دیگر تاب تحمل تکرار اشتباه بزرگتر و فاجعه بارتر در خصوص مکان یابی اشتباه مسیر راه آهن اردبیل را ندارند که منافع آینده و فرصت‌های ایجاد تسهیل در توسعه آتی استان را نشانه رفته است.

به تعبیر برخی مسئولان سابق استان با اصرار یکی از نمایندگان قبلی، فرودگاه با خرید اراضی کشاورزی در مکان فعلی احداث شد و محل پیش بینی شده مابین اردبیل و سه راهی سرعین با وجود تاکیدات کارشناسان به واقع شدن مکان فعلی در محل گردنه حیران و درست در موقعیتی که مه دریاچه خزر مرتباً در پروازها اختلال ایجاد می کند، مورد بی توجهی قرار گرفته است.

از سویی مطابق گفته های اخیرمسئول فرودگاه اردبیل، ۹ درصد از کل پروازها در پروازهای هواپیمایی هما در اردبیل طی ۱۱ ماهه سال کنسل می شود. رقمی که خود تعداد پروازها را بیش از پیش محدود می کند.

چرا که بسیاری از مسافران با مشاهده وضعیت خدمت رسانی در فرودگاه اردبیل سفر سه ساعته به یکی از استان های همسایه و سپس سفر هوایی از این استان به هر مقصدی که بخواهند را ترجیح می دهند و این روند رو به افزایش است.

امروز مرد تدبیر و تاثیر، نماینده فداکار اردبیل، برای جلوگیری از یک تراژدی بزرگ که در اثر اجرای راه آهن میانه به اردبیل رخ خواهد داد مورد حمله شدید برخی از نمایندگان و مسئولان استانی و صاحبان زر و قدرت قرار گرفته است و برای ما یادآور دهقان فداکار شده است که بخاطر نجات مسافران قطار به ناحق مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

و اما مهم‌ترین خواسته و انتظاری که مردم استان اردبیل در شرایط کنونی از مسئولان و نمایندگان استان و همچنین از دولت محترم تدبیر و امید ، دکتر حسن روحانی و وزیر راه و شهرسازی جدید دارند، این است که با درک اهمیت بسیار زیاد این موضوع و به منظور دفاع از حقوق مسلم شهروندان اردبیلی برای بهره‌مندی از تصمیمات کارشناسی شده‌تر و همچنین جلوگیری از هدر رفت بیشتر بیت المال، تمهیدات لازم را جهت متوقف کردن هرچه سریع‌تر راه آهن مسیر میانه به اردبیل و جایگزینی پروژه راه آهن سراب به اردبیل انجام دهند.

مكان یابی نادرست مسیر راه آهن اردبیل یكی از مهم ترین مسایلی است كه باعث تاخیر در اجرای آن شده است. در حال حاضر، در مكان یابی مسیر راه آهن اردبیل به منظور یافتن گزینه برتر، از تعداد محدودی شاخص استفاده می شود كه امكان خطا به دلیل كم بودن شاخص ها وجود دارد.

سفر از جاده شروع می‌شود و به جاده هم ختم می‌گردد. لذا خیابان، جاده و... تنها محل عبور نیست، محل زندگی انسانها است. بدیهی است که بخش مهمی از مطالبات شهروندان داشتن راه‌هایی امن، آرام و با کیفیت است و حقوق شهروندی را حوزه‌های متنوع وگسترده‌ای در بر بگیرد که توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از مهمترین مسایل در این حوزه است.

میزان توسعه یافتگی هر جامعه‌ای به معنای پیشرفت در تأمین حقوق شهروندان آن جامعه محسوب می‌شود وگسترش مطالبات انسان از اجتماع، باعث پیشرفت اجتماع و افزایش کیفیت زندگی انسان‌ها می‌شود. میزان توسعه‌یافتگی در هر اجتماعی رابطه مستقیم با مفهوم حقوق شهروندی آن دارد.

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل را به شکلی درست، بومی و پایدار میسر خواهد کرد. پیوند این رویکرد با مطالبه شهروندان در خصوص توسعه زیرساخت‌های حمل و‌نقل می‌تواند مسیرهای ارتباطی شهر‌های آرمانی فردا را بسازد.

ایمان داریم که باور به حق شهروندان و اطمینان متقابلی که بین دولت جدید و مردم شکل گرفته است، راه‌های مطمئنی برای رسیدن به ایرانی پیشرفته را خواهد ساخت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
یک ضرب المثلی است که میگه آدم نقد رو ول نمیکنه نسیه رو بچسبه. راه اهن مسیر میانه تصویب شده رفته حالا ولش کنیم بچسبیم برای تصویب و اختصاص بودجه برای مسیر سراب.
سخت بودن مسیر میانه دلیل نمیشود که ولش کنیم بروید نگاه کنید در نقاط مختلف دنیا از چه مسیرهایی ریل گذاری شده مسیر خط اهن چین به مغولستان از وسط باتلاقها و قله کوههای مرتفع عبور کرده در همین اروپا از زیر دریا و کف اقیانوس خط آهن رو عبور داده اند (تونل مانش).
اگر زرنگ هستید هر دو مسیر را اجرا کنید در کنار هم .
سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
اقای ناشناس محترم اولا جلوی کاراشتباه را از هرجابگیری خیر منفعت است ودیوارکج باید خراب بشود نه رنگ کاری....دوما اقایون طراح راه اهن میانه باید به خاطر برباددادن سرمایه ملی محاکمه ومجازات شوند.راستی شما چرا می خواهید لا پوشانی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
سلام
مگر شما متخصص این کار هستید که سریع نظر میدهید مسیر راه آهن میانه اردبیل اشتباه است و دیوار کج نهاده شده.عزیز من با ذکر دلیل و ارائه محاسبات و مستندات باید نظر دهید.طوری میگویند مسیر سخت و صعب العبور است که انگار ما ندیدیم مسیر اردبیل تا میانه رو. انگار از وسط کوه های هیمالیا میخواد عبور کند؟ .از کل مسیر شاید 40 کیلومتر دره و کوه بلند دارد. یعنی از مسیر راه آهن قزوین رشت سخت تر و صعب العبورتر و طولانی تر است؟ نه دیگه نیست. دوستان فکر میکنند مسیر عوض بشود راه آهن سمت مسیر سراب اردبیل سریع اجرا میشه . نه عزیز من تا بره تصویب شه 4 سال در مرحله مطالعات و 2سال زمین شناسی و 3 سال منتظر اختصاص بودجه 4 سال منتظر مشخص شدن پیمانکار مجری و ....... اقا نظر من همین است هر دو مسیر را با هم اجرا نمایید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
کدوم کار اشتباه
مگه راه آن عین کار شما بازی سیاسیه که یک روز این و یک روز اون وری باشید
آقای آگاهی طوری نوشتن که همین الان صدتا قطار اومد رفت ته دره
در مورد فرودگاه باید بگم که برای این موراد در دنیار راه کار وجود داره اینکه این بابا میگه مه داره نمی دونه اون مسیری که ایشون میگه چقدر فشار باد مضاعف داره اگه فرودگاه اونجا بود هیچ هواپیمایی نمتونست بشیه
خوبه کمی در مورد مطالعات فرودگاه اطلاعات کسب کنید و بعد حرف بزنید
اینکه فرودگاه اردبیل تجهیزات ناوبری لازم رو نداره ارتباطی به محل فرودگاه نداره
اینو می دونم کسی دلش برای استان و شهر اردبیل نسوخته بلکه همه بر اساس منافع کوتاه مدت و بلند مدت خود استان و شهر اردبیل را به این ور و اون ور کشونده و می کشونند
و فقط مردم هستند که هزینه این بکش بکش رو داده ، می دهند و احتمالا در آینده نیز خواهند داد
سید کمال الدین علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
جناب غلامحسین آگاهی یکی از مفاخر استان در حوزه اطلاع رسانی خصوصا روزنامه نگاری و خبر نگاری با بهره گیری از دانش کافی در آن زمینه میباشند
ایشان در تحلیل واقعیتهای اجتماعی و انعکاس اخبارا ز شجاعت و درایت فوق العاده ای برخوردارند حقیر یقین دارم در این مورد خاص نیز ایشان حب و بغض و خوش آمد دکتر حقیقت پور را به هیچ وجه لحاظ ننموده بلکه خود به آن رسیده وبه تغییر مسیر راه آهن قانع شده اند
آنچه در این میان برای حقیر مبهم ول ا ینحل مانده اینکه چرا جناب دکتر بابهره مندی ازاعتماد مثال زدنی نماینده محترم ولی فقیه از ایشان و در کسوت مدیریت عالی استان و متعاقب آن به عنوان نماینده ای تاثیر گذار در مجلس در موقع خود این اعتراض را مطرح ننموده و از آن جلوگیری نکرده است
جناب آگاهی نیک میدانید که قبل از کلنگ زنی وعملیاتی شدن پروژه مسیری طولانی مانند شناسایی مسیر /مطالعات گسترده فنی سپس توپوگرافی و نقشه برداری و برآورد هزینه و بررسی توجیه اقتصادی آن و تصویب اصل پروژه متعاقب آن تصویب اعتبار و تخصیص آن و انتشار آگهی مناقصه و انتخاب پیمانکاران ذی صلاحیت باید طی شود
جناب دکتر در این فرآیند کجا تشریف داشتند و چرا با تبیین اشکالات آن و حد اقل توجیه تاثیر گذاران استان من جمله نماینده محترم ولی فقیه و سایرین ایفای نقش ننموده اند
حضور ذهنی که بنده دارم گواهی میدهد اقای حقیقت پور بعد از آنکه کار از کار گذشته تنبه یافته و اعلام موضع کرده اند که طبیعی است قبولاندن آن در این مقطع هم به مردم و هم به دست اندر کاران کاری بس سنگین خواهد بود ولی اگر واقعا مضرات این پروزه مورد تایید کارشناسان بوده باشد باید همه دست به دست داده و از ادامه آن ممانعت نمایند چرا که ما همه بر این باوریم برگشت از ضرر در هر مقطعی نفع بزرگی در پی خواهد داشت -
ُطرفدار حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
آقای سمندری دکترتون موقع تصویب این پروژه استاندار بودند.پس حتماً یا دکتر بی تدبیر بودند و یا مردم که به این بی تدبیر رای دادند.به شعور مردم توهین نکنید لطفاً.به خاطر رای مردم چه کارها که نمی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟؟؟؟؟ میگویند 300 میلیارد تومان برای راه آهن تا به حال هزینه شده و البته قرار بود طبق قول آقای نیکزاد بزرگ در شهریور 92 صدای قطار در اردبیل شنیده شود و آن موقع هم جناب حقیقت پور نماینده بودند و قبل تر استاندار پس باید از ایشان پرسید حالا چرا ؟؟؟؟؟؟ پس آن همه بیت المال که هزینه شده چه میشود ؟؟
غلامحسین آگاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
استاد گرامی جناب آقای سید کمال الدین علوی
ازاینکه مقاله بنده را مورد نقد قرار دادید ممنونم اعتقادم بر این است جنابعالی بعنوان یک روحانی اصلاح طلب و منورالفکر و دلسوز مردم از این اتفاق نامیمون که برای اجرای مسیر راه آهن اردبیل بوجود آمده متاثر می باشید .بنده در مصاحبه مطبوعاتی از دکتر حقیقت پور ، سوال جنابعالی را پرسیدم و گفتم آقای حقیقت پور حالا چرا ؟ایشان اینچنین جواب دادند فعلا اطلاع یافته اند که مسیرراه آهن میانه به اردبیل خطرناک و پرهزینه می باشد وی اعلام کردند اگر در زمان استانداری متوجه می شدند یقیناًاقدامات لازم را انجام می دادند و جلوی ضر و زیان را می گرفتند .
لازم به ذکر است مطالعات مسیر راه آهن میانه به اردبیل از زمان دولت آقای هاشمی آغاز و عملیات اجرای آن در دولت دکتر خاتمی شروع شده است و در دولت آقای احمدی نژاد نیز اجرای پروژه تداوم یافته است ولی متاسفانه در دولت روحانی مخصوصاً امسال حتی یک ریال اعتبار برای اجرای راه آهن اردبیل در نظر گرفته نشده است .
در خاتمه نقد حضرتعالی را بجا و سازنده می دانم باز هم از لطف شما ممنونم.
سمندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
جناب طرفدارحق واقای ناشناس محترم که خود را معرفی نمی فرماییدتاببینیم چقدردراین پروژه سهیم می باشیدمثل شما مثل ملامت جماعت عوام به شخص دزد زده می باشد که دزد را رها کرده وبه یقه شخص خانه غارت شده چسبیدید که چرا در خانه را قفل محکم نزدید اقایون محترم شما حامی کدام طرف هستید ؟ خدا کند که حامی دزد نباشید بحث سر خیانت میلیاردی است اگر اقای حقیقت پور دیر متوجه شده تقصیر او چیست و دیگران که اصلا متوجه نشدند چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
عزیز من دزدی و خیانت کجا بوده قرار است 170 کیلومتر خط آهن بکشیم ها نمیخواهیم انسان به مریخ بفرستیم که.خط آهن قزوین رشت چرا زیان ده نیست الان؟ خط رشت قزوین که از وسط رشته کوههای البرز عبور کرده سخت و صعب العبور و زیان ده نبوده ؟تونل مانش که انگلستان رو به فرانسه و دانمارک وصل می کند ان هم از زیر دریا چرا سخت و صعب العبور و زیان ده و هدر دهنده بیت المال حساب نشده؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
از این به بعد بگیم منصور خواجوی فداکار که جلو ریزش راه آهن ساخته نشده اردبیل رو گرفت!!
حسن زاده اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
جناب آقای آگاهی راه آهن در مناطق کوهستانی و صعب العبور سایر نقاط جهان نیز کشیده شده است. مطالعات راه آهن اردبیل به قبل از انقلاب باز میگردد و بعید است که در طول بیش از 40 سال کارشناسان و مهندسین متوجه این خطری که شما میفرمایید نشده باشند.
فرموده اید " گفتم آقای حقیقت پور حالا چرا ؟ ایشان اینچنین جواب دادند فعلا اطلاع یافته اند که مسیرراه آهن میانه به اردبیل خطرناک و پرهزینه می باشد وی اعلام کردند اگر در زمان استانداری متوجه می شدند یقیناً اقدامات لازم را انجام می دادند"
این حرف ایشان عذر بدتر از گناه است و نشان دهنده ضعف ایشان میباشد. یعنی ایشان هر پروژه ای را چشم و گوش بسته قبول میکردند و بعد پیگیر جزییات و کیفیت می شدند؟؟؟
ضمنا زمانی را که ایشان برای این اعلام خطر انتخاب فرمودند بسیار بد بود یعنی زمانی که رییس جمهور محترم به استان آمده و بخش بزرگی از بودجه عمرانی استان را مسدود فرمودند و ایشان به جای دفاع از حوزه انتخابیه اشان به آن تاختند، ای کاش در این مورد از امام جمعه محترم تبعیت می کردند.
علاوه بر قضیه راه آهن متاسفانه ایشان در طول دوره نمایندگی در پاسخ به مردم در مورد پروژه های عمرانی به تحریم ها و بی پولی دولت اشاره می کردند و این را در نظر نمی گرفتند که دیگر زمان اسب و قاطر نیست و بساری از اردبیلی ها به شهرهای دیگر نیز مسافرت دارند. اگر تحریم و بی پولی هست چرا فقط برای اردبیل؟؟؟ پس پول پروژه های افتتاحی در تهران و قزوین و... از کجا آمده است.
حسن زاده اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
بساری=بسیاری
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
اکاه باشید بشرطی قبوله که از نیر عبور نکند
قربان کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
مسیر راه آهن میانه نزدیک ترین مسیر به تهران است. اگر میزان صرفه جویی هزینه ای که برای احداث راه آهن از مسیر سراب را محاسبه می فرمایید لطف نموده و میزان هزینه مسیر دور و نامناسب سراب را نیز قید بفرمایید. چقدر وقت افراد در این مسیر جدید تلف خواهد شد. آقای حقیقت پور به جای اینکه به دنبال تخصیص بودجه از سوی مجلس برای تکمیل خط آهن اردبیل میانه باشند دنبال سنگ اندازی و ممانعت از پروژه ای می شوند که برای آن میلیاردها تومان هزینه شده است. از سوی دیگر این خط آهن منطقه خلخال و کوثر را که بخشی از استان اردبیل است از بن بست خارج می کند. سراب که جز استان اردبیل نیست، چرا باید راه اهن از مسیر شهر سراب باشد مگر این خط را برای استان اردبیل و مردمش احداث نمی کنید آقای حقیقت پور با جاده سرچم نیز مخالف است. آقای حقیقت پور در طی این چهار سال به جز مخالفت برای مردم این استان چه دستاورد دیگری داشته است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
آقای حقیقت پور شما لطف بفرمایید بررسی کنید ببینید رانش گردنه صایین بیشتره یا جاده اردبیل خلخال میانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا بخاطر توسعه روستای خویش ، سنگ انداز پیشرفت پروژه میلیاردی نباشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
تا زمانی که فکرمان و جسممان را برای همدیگر فدا نکنیم پیشرفتی حاصل نیست.
ما باید یاد بگیریم که ملی و کشوری و استانی فکر کنیم نه روستایی و محله ای.
برای سربلندی استانمون باید خیلی فدا کاری کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار