بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"مشکلی در زمینه تأمین واکسن آنفولانزا در یزد وجود ندارد،نیمی از جمعیت استان یزد فعالیت ورزشی ندارند،تصمیم خواهر رییس دولت اصلاحات درباره نامزدی در مجلس از حوزه یزد مشخص شدوکاندیداتوری یک نخبه اتمی از یزد "رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 10 December 2015
مشکلی در زمینه تأمین واکسن آنفولانزا در یزد وجود ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در زمینه بیماری آنفولانزا، گفت: مشکلی در زمینه تامین واکسن آنفولانزا در یزد نداریم.محمدرضا میرجلیلی در ارتباط با بیماری آنفولانزا در یزد، اظهار داشت: وقتی در کرمان این بیماری شایع شد، تیم ما فعال شد و اقدام به فعالیت در سه حوزه کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد خاطرنشان کرد: حوزه اول بحث درمان بود و پس از آن در حوزه 115 و بهداشت هم به فعالیت پرداختیم.

میرجلیلی با اشاره به اینکه واکسن مورد نیاز تأمین شده، گفت: یک محموله واکسن هم به‌زودی پیگیری شد که فراهم شود و مشکلی در زمینه تأمین واکسن در استان یزد نداشته باشیم.

وی ادامه داد: به محض اینکه متوجه بیماری در کرمان شدیم، یک سری کارهای آموزشی در استان یزد شروع شد و مهمترین این فعالیت‌ها آموزش همگانی مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدام‌ها از تمام کسانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و مشکوک به این بیماری باشند نمونه‌گیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد بیان کرد: با آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم در زمینه آمادگی برای این بیماری صورت گرفته، همچنین برنامه‌های تولیدی برای آموزش به مردم با همکاری صدا و سیما آماده شده است.تسنیم

نیمی از جمعیت استان یزد فعالیت ورزشی ندارند

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: افزون بر نیمی از جمعیت این استان هیچ فعالیت بدنی و ورزشی ندارند .مسعود شریعتی در جمع مسئولان روابط عمومی هیات های ورزشی استان یزد افزود: کم تحرکی در بین آحاد مردم استان یزد باعث بوجود آمدن برخی بیماری ها و مشکلات در بین آنها می شود .
وی ادامه داد: وجود برخی بیماریها و مشکلات جسمی در بین مردم یزد نشان دهنده کم تحرکی و ورزش نکردن است که باید برای رفع این مشکل بیش از گذشته یک فعالیت جدی بعمل آید .
مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها در سطح هیات های ورزشی باید برای فرهنگ سازی ورزش و گسترش آن در بین خانواده ها و جامعه هدف خود اقدام کنند .
شریعتی گفت: همگاری کردن ورزش در کنار پرداختن به ورزش قهرمانی و حرفه ای به عنوان یک سیاست و برنامه مهم که مورد تاکید مقام معظم رهبری ، دولت و وزارت ورزش و جوانان است اجرایی شود .
این مسئول خاطر نشان کرد: انجام فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی در همگانی کردن ورزش بسیار موثر است و باید در این خصوص یک عزم جدی و اقدام دقیق مشترک بعمل آید .
شریعتی گفت: از مسائل مهم در جامعه و بین مردم موضوع سالم سازی و ایجاد نشاط و حرکت در جامعه و بخصوص جوانان است و بنابراین باید همه برای تحقق آن بکوشند .
مدیر کل ورزش و جوانان یزد تاکید کرد: انعکاس فعالیت های ورزشی ، تجلیل از قهرمامان و ملی پوشان پرافتخار بدون شک در کار فرهنگ سازی ورزش و ایجاد انگیزه و الگوسازی نقش آفرین است .
شریعتی گفت: باید از طریق رسانه های مختلف گروهی نسبت به بیان عملکرد ها و همچنین معرفی قهرمانان به مردم بیش از گذشته اقدام صورت گیرد که قطعا دارای برکات فراوان است .
وی با قدردانی از همکاری رسانه های گروهی فعالیت های روابط عمومی در سطح هیات های مختلف ورزشی بر تداوم امور برای تحقق وظایف محوله تاکید کرد .
در این جلسه مسئول باشگاه خبرنگاران جوان و واحد خبر شبکه تابان و همچنین مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان و روسای تعدادی از روابط عمومی های ورزشی استان یزد به طرح نظرات خود پرداختند .ایرنا

تصمیم خواهر رییس دولت اصلاحات درباره نامزدی در مجلس از حوزه یزد مشخص شد
حجت‌الاسلام محمد صدوقی نوه آیت‌الله صدوفی، شهید محراب، درباره خبری مبنی بر احتمال حضور همسر مرحوم حجت‌الاسلام صدوقی در انتخابات گفت: ایشان قصدی برای حضور در انتخابات ندارند.

صدوقی همچنین درباره احتمال حضور دیگر اعضای خانواده صدوقی در انتخابات تصریح کرد: من درباره خودم می‌توانم صحبت کنم که فعلا هم برنامه‌ریزی برای این کار ندارم. همچنین از جانب مادرم هم این اجازه را دارم که بگویم ایشان قصدی ندارد. حالا اگر کسی دیگری مد نظرتان هست من اطلاعی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که «خانم صدوقی فعلا قصدی ندارد یا اینکه ممکن است بعدا بخواهند در انتخابات شرکت کنند؟»، گفت:‌ ایشان قطعا برنامه‌ای ندارند.

به گزارش آنا، اخیران در سایت‌ها، خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه «سیده مریم خاتمی» خواهر رئیس جمهوری دولت اصلاحات و همسر امام جمعه فقید یزد به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی جناح اصلاح طلب شهر یزد در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری خواهد بود.

همچنین در این راستا گفته می‌شود مریم خاتمی، به عنوان گزینه احتمالی اصلاح‌طلبان یزد مطرح است. در همین حال،گزینه‌های دیگری همچون، «حبیب‌الله بیطرف» وزیر نیرو در زمان دولت اصلاحات، «علی اکبر اولیاء» نماینده یزد درمجلس هشتم، برای حوزه انتخابیه این شهر مطرح هستند.

«سیده‌ مریم خاتمی» چهارمین فرزند سکینه ضیایی‌ اردکانی و مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، خواهر رئیس‌جمهوری پیشین و همسر مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدعلی صدوقی است که در ١٦ اسفند ١٣٢٧ در اردکان متولد شد.

وی دوره ابتدایی را در این شهر فرا گرفت. در آن زمان دبیرستان دخترانه‌ای در اردکان وجود نداشت ولی علاقه‌اش به تحصیل و نیز تشویق پدرش به مطالعه آزاد و فراگیری علم، سبب شد آیت‌الله خاتمی در سال ١٣٤٦ او را به اصفهان نزد برادرش‌، که آن زمان در اصفهان مشغول تحصیل بود، بفرستد. همچنین او در ١٢ سالی که در قم اقامت داشت، صرف و نحو عربی را آموخت.

در سال ١٣٤٧ در دانشگاه تهران پذیرفته شد و در رشته فلسفه به تحصیل پرداخت. علاقه به ادامه تحصیل، او را دوباره به دانشگاه کشاند و در سال ١٣٨٢، تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته عرفان اسلامی را به پایان رساند. سیده‌ مریم خاتمی در سال ١٣٤٩ با مرحوم محمدعلی صدوقی، فرزند شهید آیت‌الله محمد صدوقی، ازدواج کرد که حاصل این پیوند سه فرزند دختر و یک پسر است.

کاندیداتوری یک نخبه اتمی از یزد

هفته نامه خبری تحلیلی «صدا» خبر از کاندیداتوری دکتر رضا امراللهی نخبه اتمی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی داده است.دکتر رضا امراللهی متولد یزد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است و بیشتر به عنوان چهره‌ای علمی شناخته می‌شود.وی به مدت ۱۶ سال ریاست سازمان انرژی اتمی را در دو دولت دفاع مقدس و سازندگی به عهده داشته است.

امراللهی در گفتگوی خود با صدا شرایط اردوگاه اصلاح طلبان را خوب توصیف کرده و با تاکید بر سخت بودن پیش بینی از ترکیب مجلس دهم احتمال داده که اکثریت مجلس دهم را نمایندگان اصلاح طلب تشکیل دهند.احتمال می‌رود امراللهی از حوزه انتخابیه یزد و اشکذر وارد کارزار انتخابات شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار