مدیرکل شیلات ‌اردبیل از افزایش سرانه مصرف اهالی این استان ‌در بین آبزیان و تولیدات متنوع ماهی تا سقف 10.30 کیلوگرم خبر داد.
کد خبر: ۱۵۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 05 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، میرآرمان واعظی عصر امروز در نشست بررسی وضعیت تولید و پرورش آبزیان در بین تولیدکنندگان در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در بین استان‌های غیرساحلی کشور از لحاظ سرانه مصرف آبزیان رتبه سوم را دارد و این میزان مصرف همچنان با توجه به تغییر ذائقه مردم بیشتر از گذشته نمایان است.

وی با بیان اینکه در اکثر مناطق استان ما سعی کردیم از ظرفیت منابع آب طبیعی و غیرطبیعی برای تولید آبزیان استفاده کنیم، گفت: در اکثر شهرهای این استان با حمایت‌هایی که انجام شده است از ظرفیت استخرهای پرورش ماهی و تولید آن به شکل مطلوب استفاده می‌کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ظرفیت تولید آبزیان را در حوزه سردآبی و گرم آبی بیش از 8 هزار و 500 تن اعلام کرد و گفت: این بستر تولید می‌تواند در مناطق مختلف استان تقویت شود.

واعظی به تکثیر 6 میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی برای ‌پرورش مطلوب‌تر این نوع آبزیان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل شرایط مطلوبی را در پرورش ماهیان گرم‌آبی دارد و ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی درست و هدف گذاری مناسب بتوان زمینه‌ها و بسترهای تولید را تا دو برابر وضعیت فعلی به وجود آورد.

این مسئول با بیان اینکه در شرایط موجود در اکثر شهرها تولید ماهیان گرم‌آبی و سردآبی با استقبال خوبی روبه‌رو شده و ظرفیت‌های خوبی نیز در این زمینه در مناطق روستایی و شهری به وجود آمده است، افزود: ما به راحتی می‌توانیم از منابع آب موجود در افزایش تولید آبزیان استفاده کنیم به شرط آنکه بتوان شرایط مناسب و مطلوب‌تری را در شهرها و مناطق مختلف استان فراهم کرد تا تولیدات افزایش یابد.

‌‌مدیرکل شیلات استان اردبیل استقبال از احداث و راه‌اندازی مجتمع‌‌های آبزی‌پروری را به عنوان یک اولویت توسط شیلات و با پرداخت تسهیلات مناسب یادآور شد و گفت: تلاش جدی و همت واقعی بر این است تا زمینه حرکت مطلوب تر و منجسم‌تر در حوزه‌های مختلف فراهم آید تا بیش از هر زمان دیگر بتوان این اقدامات را به شکل مناسب‌تر و با خروجی مشخص به انجام رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار