سرپرست نوسازی مدارس اردبیل گفت: تاکنون در سال‌جاری 17 پروژه مدرسه‌سازی به صورت مشارکتی و مردمی در قالب 71 کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.
کد خبر: ۱۶۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 09 January 2016

دولت لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: علاوه بر ساخت مدرسه در احداث سالن‌های ورزشی، کارگاه‌های مهارتی، آزمایشگاه‌ها و نمازخانه‌ها در واحدهای آموزشی و در جوار مدارس اقدام کردیم به طوری که همه این بناها با آخرین استانداردها و ضوابط مطلوب اجرایی شده و اینکه عده‌ای مدعی هستند نوسازی مدارس تنها به ظواهر توجه کرده و از کیفیت ساخت و ساز می‌کاهد به هیچ‌وجه صحت ندارد.

وی با بیان اینکه به رغم کمبود نیرویی که در سطح استان با آن روبه‌رو هستیم و در مجموع نیروهای ما کمتر از 70 نفر هستند با جدیت و توجه به کیفیت پروژه‌ها کارها را به پیش می‌بریم، افزود: همکاران ما تمام وقت خود را وقف امر نیک مدرسه‌سازی کردند تا مشکلات و نارسایی‌های که با آن روبه‌رو هستیم یکی پس از دیگری برطرف شود.

سرپرست نوسازی مدارس اردبیل با بیان اینکه در سال‌جاری از محل پروژه‌های مشارکتی و مردمی 17 پروژه در قالب 71 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است، افزود: در حال حاضر ساخت برخی از واحدهای آموزشی نیز در مناطق محروم و روستایی در سطح استان در حال انجام است که بدون مشکل خاصی این واحدها تکمیل شده و یا در حال حاضر بهره‌برداری از آنها آغاز خواهد شد.

لطفی با بیان اینکه به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم از این به بعد عده‌ای بخواهند با اصرار واحدهای نیمه تمام را از ما تحویل بگیرند، تصریح کرد: 25 درصد ساخت و سازهای مدارس نیز توسط خیرین در استان اردبیل انجام شده است.

این مسئول در مورد ضرورت ایجاد مدرسه ایمن به عنوان یک طرح جهانی و بین‌المللی که سازمان ملل پیگیر به سرانجام رساندن آن است، یادآور شد: بر اساس نشست اخیری که در تهران داشتیم قرار شد این طرح در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد تا ساخت واحد آموزشی ایمن، کم خطر و کم حادثه‌آفرین مورد توجه قرار گرفته و زمینه اجرایی شدن این طرح در مناطق مختلف استان فراهم آید.

نهضت برچیده شدن سیستم گرمایشی غیراستاندارد ادامه دارد

سرپرست نوسازی مدارس اردبیل یکی از اقدامات خوب و تحسین‌برانگیز نوسازی مدارس را در سال‌های اخیر مربوط به اجرای طرح‌های استانداردسازی تاسیسات حرارتی در واحدهای آموزشی و مدارس اعلام کرد و گفت: نهضت ایمن‌سازی مدارس از این جهت همچنان ادامه دارد به طوری که بساط بخاری‌های چکه‌ای نفتی در مدارس استان برچیده شده و در کنار ‌آن به سرعت شاهد برچیده شدن بساط بخاری‌های گازی در مدارس هستیم تا همه مدارس ما به سیستم گرمایشی مرکزی و پکیج مجهز شده و خطرات احتمالی سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد را به حداقل برسانیم.

لطفی بیان کرد: در دو سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و انتظار می‌رود همچنان این حرکت با قوت و قدرت بیشتر به انجام برسد.

وی به جمع‌بندی پروژه‌های احداثی آماده افتتاح برای ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: ما به زودی تعداد این واحدهای آموزشی را که قطعا با ظرفیت کامل به بهره‌برداری می‌رسد اعلام خواهیم کرد که در همین رابطه اجرای پنج پروژه مدرسه‌سازی با همکاری بنیاد برکت در حال انجام است و در کنار آن 23 پروژه مدرسه‌سازی خیرین نیز در این استان در حال به سرانجام رسیدن است.

سرپرست نوسازی مدارس اردبیل از احداث 14 پروژه بزرگ به همت مهندسان نوسازی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل مدارس شبانه‌روزی، نمازخانه‌های مدارس، کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها است که با همراهی و همکاری جمعی از خیرین در حال انجام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار