مدیرکل بهزیستی استان قم:
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه امروزه در حال گذر از سنت به سوی مدرنیته هستیم گفت: امروزه آسیب‌ها نیز تغییر ماهیت داده‌اند و آمار آسیب‌ها به خط بحران نزدیک شده است.
کد خبر: ۱۶۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰ 11 January 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در گردهمایی مشترک مسئولان و کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم که در محل آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد با بیان اینکه توسعه شهری در گرو توسعه انسانی است افزود: تعریف پیوست فرهنگی در بسیاری از موارد مورد فراموشی قرار می‌گیرد و این در حالی است که این موضوع از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اگر در جایی توسعه ایجاد می‌شود باید پیوست فرهنگی نیز برای آن تعریف شود در غیر این صورت آمار آسیب‌ها بالا می‌رود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به شرایط جغرافیایی و فرهنگی قم بیان کرد: این شرایط می‌تواند برای استان به صورت همزمان فرصت و تهدید را ایجاد کند.

سلیقه بیان کرد: اگر از نقاط قوت به خوبی استفاده کرده و برای آن برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم شرایط فرصت ایجاد می‌شود ولی اگر این اتفاق نیفتد همین فرصت‌ها نیز می‌توانند به تهدید تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: همکاری‌های خوبی با آموزش و پرورش صورت گرفته و امضای تفاهم‌نامه در سا‌ل‌های گذشته و امسال با آموزش و پرورش امضا شده و همچنین شهرداری هفت مکان فرهنگی را در هفت نقطه شهرداری در اختیار بهزیستی قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اعلام اینکه در حال حاضر 11 پایگاه بهزیستی در حال فعالیت هستند اظهار کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی نسخه واحد پاسخگو نیست و هر محله نیازمند برنامه خاص خودش است.

سلیقه یادآور شد: در حال حاضر تعداد پایگاه‌های موجود پاسخگوی نیاز نیست و تعداد 30 تا 40 پایگاه دیگر نیاز است.

وی از سرشماری 21 هزار خانواده قمی خبر داد و بیان کرد: در این سرشماری‌ها وضعیت آسیب‌های اجتماعی از جمله دختران فراری، اعتیاد، طلاق و... مشخص شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم نقش مردم در رفع مشکلات را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: باید به وسیله مردم، خیران و افراد صاحب‌نفوذ در هر محله مشکلات را شناسایی و از نیروی مردمی در رفع مشکلات بهره گرفت.

سلیقه با اذعان اینکه آمار آسیب‌ها به خط بحران نزدیک شده است تصریح کرد: آمار 3.98 درصدی اعتیاد، آمار کودکان خیابانی و درصد طلاق معضلاتی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی با اعلام اینکه از هر چهار مورد ازدواج یک مورد آن به طلاق منجر می‌شود ابراز کرد: سالانه 300 کودک خیابانی ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم را استانی امن توصیف کرد و گفت: این امنیت موجب می‌شود تا دختران فراری و کسانی که از خانواده گریزان می‌شوند به قم پناه بیاورند و ما باید از این فرصت استفاده مناسبی در راستای خدمات‌رسانی و جلوگیری از آسیب‌های بعدی برای این افراد داشته باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار