رسانه‌هاو نشریات هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. رصد‌خانه «ساوالان خبر»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌رسمی ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۶۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 13 January 2016

ساوالان خبر: هر روز در صفحات نشریاتاخبار متنوعی منتشر می شود که شاید در میان تیترهای متعدد خبری، برخی از آنها از نظر مخاطب دور مانده و یا در طول روز، مجالی برای رصد و اطلاع از این اخبار نبوده باشد.

از مدارک خیانت چهار نماینده استان اردبیل تا غیبت نمایندگانی که باید پاسخگو می بودند

بسته خبریساوالان خبراین باردر برگیرنده برخی از مهمترین اخبارنشریه آریتاناست که به شکلی خلاصه جمع آوری شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

خرید آب شرب در اردبیل کارتی می شود

نماینده مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:در آینده‌ای نزدیک با انتقال آب چشمه گورگور به اردبیل قرار است در ۱۰۰ نقطه این شهر مردم از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان با پرداخت آب بها، آب گوارای گورگور را خریداری تا نسبت به مصارف شرب و پخت و پز از این آب استفاده کنند.جبرائیل رمضانی، ‌تصریح کرد: قطعاً به نسبت خرید آب بطری این شرایط بعد از انتقال از چشمه گورگور به اردبیل و از طریق کارت‌خوان‌ها به صورت الکترونیکی قیمت‌ها متعادل می‌شود و مردم با نرخ پایین‌تر به نسبت قیمت یک بطری آب معدنی نسبت به تهیه و تأمین آن اقدام می‌کنند.

اداراتی که به شهرداری اردبیل بدهکارند

شهردار اردبیل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی را نمونه بدهکاران به شهرداری اردبیل دانست، و گفت: این بدهی‌ها بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۱۵ میلیارد تومان است.

مدارک خیانت چهار نماینده استان اردبیل!

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل در نشست اعضای جبهه ایستادگی استان اردبیل به رای نیاوردن لایحه منطقه آزاد تجاری استان در مجلس اشاره کرد و گفت : هیچ یک از نمایندگان استان دلایل این امر را واضح و شفاف برای مردم بازگو نکردند و بنده به صراحت اعلام می‌کنم رئیس مجمع نمایندگان استان مقصر اصلی در تصویب نشدن منطقه آزاد تجاری استان بود. کوهی مدعی شد ما مستندات و مدارکی را از چهار نماینده فعلی در دست داریم که به این ملت خیانت کردند و ما اگر لازم باشد آنها را به شورای نگهبان ارائه و در بین افکار عمومی نیز آنها را منتشر خواهیم کرد تا همه بدانند که این نمایندگان چه خیانت‌هایی را به مردم استان روا داشتند.

پراید عجیب در جاده اردبیل

سرهنگ حجت فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل اظهار داشت: ماموران پلیس راه "اردبیل –آستارا” هنگام انتظام بخشی به عبور و مرور و تامین امنیت ترافیکی به یک دستگاه سواری پراید که به صورت نامتعارف تزئین شده بود، برخورد و خودرو را متوقف کردند.وی افزود: این خودرو مستند به ماده ۲۰۷ آیین نامه راهنمایی و رانندگی و به علت نصب علائم، نقوش و تزئینات نامتعارف که احتمال وقوع تصادف رانندگی ناشی از حواس پرتی و عدم توجه کافی به جلو راننده خودرو را فراهم می کرد؛ توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

۳۴۰۵۲۳_۱۷۰

آقایپیرموذن جواب شما را خواهم داد

جلسه علنی هفته گذشته مجلس حواشی درگیری لفظی حمید رسایی و کمال‌الدین پیرموذن بود. داستان از این قرار است کهحمید رسایی نماینده تهران در جلسه علنی مجلس اقدام به توزیع ماسک در میان نمایندگان کرد. او ماسک‌ها را بین برخی از نمایندگان توزیع کرد و خودش نیز ماسک بر روی صورت خود گذاشت.در این لحطه پیرموذن گفت: هوای صحن علنی مجلس در حال حاضر هوای مطلوبی است و ماسک زدن آقای رسایی در مجلس تنها برای مظلوم نمایی است.رسایی هم در جواب گفت: متأسفانه تهوع آور است که برخی نمایندگان خودشان را موظف می‌دانند از هر اشتباهی در دولت دفاع کنند در حالی که همان نماینده هم به موضوع مطروحه توجه دارد.پیرموذن به سمت صندلی حمید رسایی حرکت کرده و خطاب به رسایی می‌گفت: «نوکر احمدی نژاد»، «متخلف در قم»، «پول گیرنده از دولت قبل»، «تاراج کننده مملکت».رسایی هم گفت:فردا جواب شما را در صحن علنی مجلس خواهم داد.

غیبت نمایندگان در جلسه ای که باید پاسخگو می بودند

اتاق بازرگانی استان اردبیل نشست تخصصی را ترتیب داد تا مطالبه ۱۳ ساله مردم اردبیل برای ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی موردبررسی قرار گیرد. بااین‌وجود غیبت نمایندگان و فقط حضور یافتن یک نماینده و مدیر سابق منطقه آزاد ارس تمامی دوربین‌های آماده‌به‌کار را خاموش کرد تا بار دیگر عملکرد نمایندگان استان به‌عنوان حامیان مردم مورد سؤال قرار گیرد. این نشست هرچند به عقیده برخی حضار وجه تبلیغی داشت اما باهدف بررسی وضعیت منطقه آزاد تجاری می‌توانست دستاورد اقدامات نمایندگان را به اطلاع عموم برساند. غیبت نمایندگان که خود به‌نوعی بازگویی این واقعیت بود که برای تصویب منطقه آزاد اجماع و هم‌اندیشی وجود ندارد، موجب شد حتی در خود استان طرحی که یکبار از مجلس ردی گرفته است هر چه بیشتر چکش‌کاری نشود.

تندیس شهید بالازاده قابل قبول نیست

فرماندار گرمی گفت: متاسفانه بسترهایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نهادها و دانشگاه‌های شهرستان گرمی صورت گرفته، راضی‌کننده و قابل قبول نیست.رحیمی‌زاده با اشاره به عظمت و شکوه ایثار شهدا و به ویژه شهید نوجوان بسیجی شهید مرحمت بالازاده خواستار تعویض تندیس شهید بالازاده شد و گفت: تندیس شهید بالازاده که در میدان ورودی شهر گرمی نصب شده است در شأن آن شهید بزرگوار و مردم ولایی گرمی نیست و باید به زودی تعویض شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار