دبیر شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: باید اذعان کنیم که ما در برابر شهروندان شرمنده هستیم که نتوانستیم حقوق آنها را به خوبی ادا کنیم.
کد خبر: ۱۶۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 14 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید ناصر ناطق درآبادی صبح امروز در نشست مشورتی با دادستان اردبیل اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندی و مولفه‌های تعریف شده در این زمینه جدا از برخی ارتباطات و مسائل دو جانبه از مسائل بسیار مهمی است که باید در مجموعه قانون‌گذاری، رفتار و نگرش‌های ما مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در کنار این مسئله که ما نه تنها در تفهیم قوانین به مردم و آشنا کردن آنها با حقوق خودشان نارسایی‌ها و موانع و مشکلاتی را داریم بلکه در ساختار مدیریتی شهری نیز مشکلات و موانعی در این ارتباط وجود دارد که به راحتی می‌توانیم ساختارها را تغییر داده و زمینه حرکت مثبت و سازنده را فراهم کنیم.

دبیر شورای شهر اردبیل ادامه داد: هر چند برخی خلاهای قانونی نیز در این ساختار مشاهده می‌شود اما عدم تعامل و همکاری بین‌بخشی بین دستگاه‌های مختلف زمینه‌ای را فراهم کرده تا دغدغه‌ها و مشکلات و نارسایی‌ها بیشتر و بهتر از این خودش را نشان دهد.

وی ضرورت تقویت ساختار درست در رعایت حقوق و مبانی احترام متقابل شهروندی را بیان کرد و افزود: ما شرمنده شهروندان هستیم که نتوانستیم به شکل شایسته و مطلوب حقوق شهروندی آنها را احیا کرده و در این زمینه حرکت واقع‌بینانه‌ای را انجام دهیم.

ضرورت برخورد مناسب با دلالان انتخابات

عضو شورای شهر اردبیل در این جلسه گفت: در کنار توجه به مسائل مختلف در حاشیه شهر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی انتظار می‌رود امنیت پایدار در سایه اجرای دقیق قوانین و مقررات به وجود آمده و زمینه شکل‌گیری بیشتر آن فراهم آید.

سلامت صفری با بیان اینکه باید برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی و برخی زمین‌خواری‌ها در اطراف محلاتی همچون ملامومن و سلمان‌آباد اقدامی کارساز انجام شود، افزود: این برنامه‌ریزی‌ها مشکلات ترافیکی را به حداقل خواهد رساند.

وی به ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و زندگی برخی از افراد در این مناطق در سرمای زمستان و در داخل چادر اشاره کرد و گفت: ضروری است تا در رعایت حق و حقوق شهروندان و دفاع از این حرکت‌ها حریم شهر تعیین شده و بستر سر و سامان یافتن ساخت و سازهای حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های رسمی فراهم آید.

عضو شورای شهر اردبیل در پیش بودن انتخابات مجلس را بیان کرد و گفت: عده‌ای دلال در محلات مختلف شهر تلاش می‌کنند تا با دلالی‌ها رای مردم را خرید و فروش کنند در حالی که باید مجموعه قضایی استان برخورد جدی را با این افراد داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار