نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سد درحال احداث خانقاه بفراجرد خلخال تا پایان تابستان سال آینده ابگیری و افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱ 29 January 2015
به گزارش ایرنا، جلیل جعفری بنه روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: با رفع موانع پیشرفت این پروژه و تزریق اعتبارات اختصاص یافته زمینه لازم برای تکمیل این پروژه حیاتی و آبگیری سد تا پایان تابستان سال آینده فراهم می شود.

وی گفت: عملیات اجرایی سد بفراجرد خلخال با هدف تامین آب شرب شهر خلخال و تامین بخشی از آب زراعی منطقه از سال 87 آغاز و 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری به تخصیص 200 میلیارد ریال برای ادامه و تکمیل عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به طلب 80 میلیارد ریالی پیمانکار مجری پروژه برای تکمیل و بهره برداری از این سد 120 میلیارد ریال نیاز است که با توجه به پیش بینی این اعتبار در اعتبارات سال 94 مشکلی در ادامه و تکمیل عملیات اجرایی سد وجود نخواهد داشت.

جعفری اظهار کرد: پروژه خط انتقال آب از این سد به شهر خلخال با استفاده از پیمان بی اوتی و ظرفیت مالی سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا و کلنگ آغاز این عملیات در دهه مبارک فجر امسال بر زمین زده می شود.

سد خاکی بفراجرد خلخال با ظرفیت مخزن شش میلیون متر مکعبی با هدف تامین چهار میلیون و 200 هزار متر مکعب آب شرب خلخال و یک میلیون و 800 هزار متر مکعب آب زراعی بیش از 150 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد اجرا می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار