معاون سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت : در حال حاضر از ۶هزار اسب اصیل عرب در کشوروحود دارد که بیش از ۴هزار آن در استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۷۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 27 January 2016

به گزارش تابناک یزد،نادر سلیم  در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره کانون اسب اصیل عرب اظهارداشت : استان یزد مقام اول را در پرورش و نگهداری اسب عرب و همچنین مقام اول در باشگاه داری در کشور را داراست و از این رو علاقه وافر و توجه خاصی به پرورش اسب در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنعت اسب و سوارکاری و  جایگاهی ویژه در دنیا دارد افزود: این توجه نشان از اثرگذاری این صنعت در اقتصاد جوامع دارد و ما نیز می توانیم با حرکت به سمت توسعه این صنعت ارزش افزوده را برای این حوزه ایجاد کنیم.

سلیم تصریح کرد :پرورش اسب در استان از سال 1371 با ظهور علاقه مندانی که خواستند به صورت حرفه ای به این امر بپردازند، با ورود اولین اسب های عرب به استان و تکثیر آنها شروع شد و سپس با واردات از استانها و حتی کشورهای دیگر امروز یزد به عنوان اولین قطب پرورش اسب بخصوص اسب عرب مطرح شده است.

این مقام مسئول با بر شمردن شهرستان های اشکذر، یزد و اردکان به عنوان فعالترین شهرستان های استان در صنعت پرورش اسب اظهار داشت: این صنعت در تمامی شهرستان های استان در حال توسعه می باشد و پیش بینی پهنه های اختصاصی پرورش اسب در همه شهرستان ها نشان از دور نمای خوب این صنعت درآمد زا در استان دارد.

سلیم این صنعت را اشتغال زا دانست و افزود: صنعت پرورش اسب شامل برنامه های ورزشی، گردشگری ، جذب توریسم و همچنین در زمینه برگزاری جشنواره های زیبایی و مسابقات در اشتغال زایی استان نقش بسزایی دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان از وجود 215 باشگاه پرورش و نگهداری اسب در استان هم خبر داد و گفت: براساس تعریف کانون اسب عرب کشور مکان هایی که بیش از 5 اسب نگهداری شوند به عنوان باشگاه معرفی خواهند شد که بر این اساس یزد با داشتن 50 باشگاه دارای مجوز و 165 باشگاه در حال گرفتن مجوز، حایز مقام اول در کشور است که این نشان علاقه مردم یزد به اسب و صنعت پرورش اسب می باشد.

در این نشست در خصوص مشکلات و موانع موجود بر سر راه صنعت اسب بحث و بررسی شد.

قدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار