کد خبر: ۱۷۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 14 February 2016
گزارش تابناک یزد، معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا شایع‌ترین بیماری هایی را که ماموران پلیس به آنها مبتلا می‌شوند، تشریح کرد.

سردار سید محمدرضا سیداحمدیان درباره شایع‌ترین بیماری هایی که ماموران پلیس را تهدید می‌کند، گفته: چند سال پیش در معاونت بهداد ناجا تحقیقاتی را انجام دادند که در آن شایع‌ترین بیماری هایی که پرسنل نیروی انتظامی را تهدید می‌کند پرداخته شد.

بر اساس نتایج این طرح تحقیقاتی، سه بیماری با سهم تقریبا برابر جزو بیماری هایی هستند که بیشترین آسیب را به ماموران پلیس می‌رسانند. بیماری های عضلانی اسکلتی یکی از این بیماری ها است. این بیماری‌ها بیشتر به سبب ایستادن طولانی مدت یا ساعت‌ها کار مداوم در پشت میز رخ می‌دهد.

بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های اعصاب و روان دو بیماری شایع دیگر ماموران پلیس هستند. این سه گروه بیماری جزو بیماری های شایع در ناجا هستند و در هر یگان مطابق با ماموریت‌هایی که دارند، رخ می‌دهد.

به گزارش جام جم سرا، نوع بیماری در هر یگان باتوجه به ماموریتی که دارند متفاوت است. به عنوان مثال در میان ماموران راهور بیماری های عضلانی اسکلتی شایع تر است چرا که این افراد مدت زیادی را سرپا می ایستند. اما در بخش هایی از پلیس که ماموریت‌های اطلاعاتی انجام می‌شود استرس بیشتر است از این رو در این یگان‌ها بیماری های اعصاب و روان نمود بیشتری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار