فرماندار بیله سوار مغان از کشف و ضبط 16 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 10 February 2016
آرام حلیم روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر بیله سوار افزود: بر اساس گزارش شده از دادگستری این شهرستان در این مدت 230 پرونده در زمینه مواد مخدر و اعتیاد در دادگستری تشکیل شده که در حال پیگیری و بررسی است.
او بر لزوم بیان واقعیت ها در جامعه تاکید کرد و گفت: بخش عمده ای از جرایمی که در جامعه رخ می دهد اعتیاد است و این معضلات باید اطلاع رسانی و به مردم گفته شود.
حلیم افزود: مبارزه با مواد مخدر با مسوولیت یک دستگاه امکان پذیر نیست ، همه مردم و دستگاه ها باید مشارکت کنند تا شاهد پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر و مصرف آن در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه اعتیاد تزریق مرگ بر جامعه است اظهار کرد: اتخاذ تدابیر لازم برای مشارکت عموم مردم برای پیشگیری از آسیب ها و توسعه تشکل های مردم نهاد می تواند در پیشگیری میسر واقع شود.
حلیم خواستار برگزاری نمایشگاه عکس خیابانی با موضوع مبارزه و اطلاع رسانی در زمینه مواد مخدر ، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاهها ، پیگیری انجمن NE و تهیه شناسنامه مواد مخدر این شهرستان شد.
فرماندار بیله سوار همچنین از مسوولان اداره های بهداشت و درمان ، اماکن نیروی انتظامی ، اتاق اصناف و اداره صنعت ، معدن ، تجارت خواست بازرسی های خود را برای سفره خانه های سنتی و عطاری ها تشدید کنند.
وی همچنین خواستار تعیین و تکلیف ساختمان کمپ معتادان خود معرف شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، او خانواده درمانی ، برگزاری همایش پیاده روی با خانواده ، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد ، برگزاری کارگاه پیشگیری در کلینیک مددکاری و جمعیت همیاران ، آموزش مهارت های زندگی ، برگزاری آموزش های پیشگیری از اعتیاد در مدارس ، برگزاری برنامه های اطلاع رسانی در مورد مضرات اعتیاد در پایگاههای بسیج و صالحین ، آموزش فرزند پروری
و آموزش از طریق خانه های بهداشت و بهرورزان را از برنامه های فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی ستاد مبارزه با اعتیاد بیله سوار ذکر کرد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار