برگزاری یک انتخابات پر شور که نمودی از مردمسالاری است در کنار حضور شهروندان در صحنه نیازمند تدبیر دولتمردانی است که با نهایت دقت و امانتداری آن را به بهترین شکل ممکن به اجرا درآورند.
کد خبر: ۱۸۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 16 February 2016

در استان اردبیل نیز از چندین ماه قبل در کنار دیگر عوامل، اجزای دولت به سختی در کار و تلاش هستند تا زمینه برگزاری هرچه باشکوه انتخابات را فراهم کنند ف تلاشی که در روزهای آتی خود را در جریان حضور مردم در پای صندوق های رای نشان خواهد داد.
عوامل اجرایی انتخابات در استان اردبیل شامل استاندار ، معاونین و فرمانداران در گفت و گویی با خبرنگاران ایرنا که تعدادی از آنها در گفت و گوی رودرو در ایرنای اردبیل صورت گرفت به تشرح تلاش ها و نیز نقطه نظرات انتخاباتی پرداخته اند.
مجید خدابخش استاندار اردبیل با تاکید بر فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت : فرمانداران و بخشداران و دیگر عوامل اجرایی انتخابات با وحدت ،همدلی و برنامه ریزی تلاش کرده اند تا زمینه حضور پرشور و حداکثری مردم را در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم نمایند.
وی با بیان این که انتخابات حق همه مردم است، تصریح کرد: هیات های اجرایی باید مدافع حقوق مردم باشند و شرایطی را فراهم کنند که تمام افراد حائز شرایط قانونی بتوانند در عرصه انتخابات حضور پرشور داشته باشند.
رییس ستاد انتخابات استان اردبیل و معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز گفت: درآستانه انتخابات ، این استان برای برگزاری هر چه پرشورتر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه آماده است.
طاهر شریفی با بیان اینکه ویژگی مهم برگزاری انتخابات سالم ، رعایت بی طرفی و پرهیز از جانبداری از سوی مجریان و دست اندرکاران انتخابات است، افزود: دست اندرکاران برگزاری این انتخابات در این حوزه همیشه بر این اصول واقف بوده و بر آن تاکید دارند.
او به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری انتخابات و برآیند مشارکت و حضور مردم ، استحکام نظام و انقلاب و حفظ دستاوردهای کشور بوده است.
ماریا موسوی جانشین ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل نیز از پیش بینی یکهزار و 235 شعبه اخذ رای برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.
به گفته وی ، از این تعداد 799 شعبه اخذ رای به صورت ثابت و 436 صندوق سیار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این دوره از انتخابات 473 شعبه اخد رای استان در مناطق شهری و 762 شعبه اخذ رای در مناطق روستایی پیش بینی شده است.
به گفته وی ، از مجموع شعب اخذ رای استان 478 شعبه در حوزه انتخابیه اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین با 365 شعبه ثابت و 113 شعبه سیار ، 247 شعبه 131 شعبه در حوزه انتخابیه گرمی با 46 شعبه ثابت و 85 شعبه سیار ، 159 شعبه در حوزه انتخابیه مشگین شهر با 76 شعبه ثابت و 83 شعبه سیار و 220 شعبه در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر با 149شعبه ثابت و 71 شعبه سیار تعیین شده است.
جواد زنجانی فرماندار شهرستان اردبیل نیز گفت: در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین پنج تا شش هزار نفر همکاری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه تبلیغات قبل از مهلت مقرر مورد نظارت قرار می گیرد ، مدت زمان تبلیغات برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی را یک هفته اعلام کرد.
وی افزود: فرصت های تبلیغاتی برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی برای همه نامزدها یکسان فراهم شده و در چهار نقطه شهر مساجد بزرگ برای حضور و سخنرانی تبلیغاتی نامزدها پیش بینی شده است.
اکبر صمدی سرپرست فرمانداری پارس آباد نیز با بیان اینکه اعتماد عمومی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی مهم ترین رسالت دولت در برگزاری انتخابات پیش رو می باشد ، افزود: باید تلاش کرد تا بستر مناسب و فضای رقابتی سالمی را برای انتخابات آتی فراهم شود و انتخاباتی سالم وپرشوربا مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
وی افزود: سه هزار و 200 نفر برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات پیش رو با ستاد انتخابات پارس آباد مغان همکاری می کنند.
مهدی احمدی سرپرست فرمانداری نیر هم گفت : بیش از یک هزار نیروی انسانی در قالب هیات های اجرایی ، نظارت ، عوامل ستاد انتخابات ، نیروهای نظامی و نمایندگان فرمانداری برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند در شهرستان نیر همکاری می کنند.
وی با اشاره به سابقه حضور پرشور مردم نیر در انتخابات های گذشته از او گفت: باید تلاش کرد تا بستر مناسب و فضای رقابتی سالمی را برای انتخابات آتی فراهم شود و انتخاباتی سالم و پرشور با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
فرماندار نمین هم از آمادگی مردم این شهرستان برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه خبر داد.
فرهاد عبدالعلی پور گفت: وی از همکاری یک هزار و 200 نفر با ستاد انتخابات نمین برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات هفتم اسفندماه در این شهرستان خبر داد.
علیرضا علیپور فرماندار کوثر نیز با تاکید بر اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات در گرو عملکرد خوب مسوولان و مجریان است اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم در زمینه برگزاری انتخابات باشکوه و منسجم در این شهرستان در حال انجام است.
او گفت: ملاک اصلی همه مجریان و شرکت کنندگان در انتخابات اعم از مردم و نامزدها باید قانون باشد تا با رعایت آن انتخابات در نهایت سلامت و امنیت برگزار شود.
در این حال فرماندار خلخال هم از همکاری نزدیک به چهار هزار نفر برای برگزاری انتخاباتی سالم در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر خبر داد.
به گفته علی نظری شیخ احمد ، شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم در خلخال و کوثر فراهم است و شور و حال مردم از انتخاباتی چشمگیر با میزان مشارکت بالا نوید می دهد.فرماندار خلخال گفت: حفظ بی طرفی و پرهیز از جانبداری از گروه های مختلف سیاسی و جناحی اصل سیاست دولت در انتخابات است.
وی اضافه کرد: تلاش همه دست اندرکاران دولتی فارغ ازهرنتیجه برای انتخابات فراهم سازی زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند است.
فرماندار سرعین هم گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور، سالم و قانونمند در این شهرستان اندیشیده شده است.
عاطف ناصری افزود: به طور متوسط در حدود 15 نفر از عوامل اجرایی ، نظارتی ، نیروهای نظامی و انتظامی و نمایندگان فرمانداری در هر شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت و در مجموع نزدیک به 500 نفر در راستای برگزاری انتخابات در سرعین با ستاد انتخابات این شهرستان همکاری می کنند.
میرعلی رحیمی زاد فرماندار گرمی مغان نیز گفت : 600 نفر عوامل اجرایی و نظارتی ، 320 بازرس و 600 نیروی انتظامی و امنیتی در برگزاری مناسب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همکاری خواهند داشت.
فرماندار گرمی بیان کرد: وظیفه دولت برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است و از این رو ستاد انتخابات شهرستان همه فعالیت های نامزدها را رصد می کند و تا کنون مشکل خاصی در این زمینه شاهد نبودیم.
فرماندار بیله سوار نیز از آمادگی ها برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه با یک هزار و 200 نفر عوامل اجرایی ، نظارتی و انتظامی در این شهرستان خبر داد.
آرام حلیم افزود: عوامل برگزاری انتخابات برای اخذ آرای 40 هزار نفر از واجدان شرایط رای دادن در بیله سوار (مغان) در 79 شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت.
وی گفت: دولت تنها وظیفه حفظ امنیت ، بی طرفی و برگزاری انتخاباتی پرشور ، رقابتی و در شان نظام در کنار صیانت از آراء مردم را برعهده دارد که در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
ابراهیم امامی فرماندار مشگین شهر نیز گفت : زمینه حضور مردم در انتخابات در این شهرستان فراهم شده است و حدود ۳ هزار عوامل اجرایی با ۱۶۰ شعبه اخذ رأی در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت خواهند کرد.
استان اردبیل با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت میلیون نفر جمعیت هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. در این استان بر اساس اعلام وزارت کشور 998 هزار و 499 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین سه نماینده ، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر یک نماینده ، حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار مغان یک نماینده ، حوزه انتخابیه گرمی مغان یک نماینده و حوزه انتخابیه مشگین شهر نیز یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار