ائمه جمعه استان اردبیل تاکید کردند: دولت باید در زمینه خدمت‌رسانی و بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش بیشتر و زمینه را برای کسب و کار و ایجاد بسترهای مناسب در جامعه ایجاد کند.
کد خبر: ۱۹۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 11 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیماز شهرستان‌های استاناردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته اظهار داشت: شناخت شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) برای جامعه ضروری است و در این زمینه با گسترش فرهنگ فاطمی و ایجاد بحث‌های علمی، ضمن اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب، می‌توان بسترهای مذهبی و اعتقادی را در بین بانوان گسترش داد.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها با تاسی از شناخت شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) و الگو قرار دادن این بانوی بزرگوار، همواره با درک فضایل اخلاقی و معرفتی آن حضرت در خدمت خانواده و تربیت صحیح فرزندان خود باشند و با فاطمه‌شناسی راه و مسیر درست را در جامعه طی کنند تا موجب خشنودی خداوند را فراهم شود.

امام جمعه خلخال با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: خدمت به ایثارگران و خانواده های معظم این بزرگواران به مسئولین تاکید می شود و امید است در این زمینه ضمن خدمت رسانی مطلوب، همواره قدردان زحمات و مجاهدت‌های این عزیزان در جامعه باشند و امنیت کشور ایران در منطقه خاورمیانه، مرهون از جان گذشتگی ایثارگران و رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس است.

رشتبری بیان داشت: نباید خدمت‌رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی مورد غفلت واقع شود و با برنامه‌ریزی و ایجاد بسترهای مناسب، فرهنگ ایثارگری را در جامعه گسترش داده و نیاز است در این زمینه تلاش مضاعفی توسط مسئولان انجام شود.

خطیب جمعه خلخال گفت: برگزاری رزمایش موشکی اقتدار ولایت موجب عزت و شکوه ملت ایران شد و در حال حاضر قدرت بی نظیر سپاه به یک قدرت بلامنازع در جهان تبدیل شده است و در این زمینه ابرقدرت‌های جهان از اقتدار و توان نظامی، قدرت دفاعی و موشکی سپاه پاسداران کشورمان هراس دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال به مشارکت 62 درصدی ملت ایران در انتخابات 7 اسفند سال جاری اشاره داشت و اظهار کرد: برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور نشان از اقتدار ملی بود که ملت ایران با شرکت حداکثری خود، عزت و سربلندی ایران اسلامی را در دنیا به نمایش گذاشتند و با برگزاری این انتخابات نشان دادند که انتخابات سال 88 نیز به همین روال، سالم بوده ولی عده ایی سودجو و نانجیب موجب سلب آسایش، ایجاد خسارت و ناامنی را برای کشور فراهم کردند.

امام جمعه خلخال ادامه داد: دولت باید در زمینه خدمت‌رسانی و بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش بیشتر کند و با قدردان بودن حضور پرشور این ملت در انتخابات اخیر، زمینه را برای کسب و کار و ایجاد بسترهای مناسب در جامعه گام های مثبت بردارد.

امام جمعه کوثر: مسئولان شهرستانی وحدت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند

حجت‌الاسلام عسگر بیگی نیز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کوثر با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام (ره) در سال 1358 اظهار داشت: یکی از اقدامتی که در زنده‌نگه داشتن نام و یاد شهداء موثر است، چاپ وصایای شهدا و ترویج و توزیع آن‌ها در میان نوجوانان و جوانان و سایر اقشار مردم بوده که انتظار داریم مسئولان مربوطه در این رابطه اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

وی گفت: حضور در راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی برای جوانان و دانشجویان می تواند یادآور رشادت‌ها و ایثار و فداکاری‌های جوانان این کشور باشد که چگونه برای دفاع از میهن خود جان خویش را فدا کردند که قطعا برگزاری این اردوها نسل جدید انقلاب را با آرمان‌های شهدا آشنا می‌کند.

امام جمعه کوثر افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، انتظار می‌رود مردم و مسئولان با مشارکت حداکثری خود در برگزاری مراسم‌های سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در شان و منزلت آن حضرت اقدامات شایسته‌ای انجام دهن چرا که چشمان وهابیت در ایام فاطمیه به ایران اسلامی دوخته شده است تا ببینند عاشقان اهل بیت (ع) چگونه مراسمی برگزار خواهد کرد.

بیگی تصریح کرد: مردم شریف ایران اسلامی در 7 اسفند دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا کردند و حال نوبت مسئولان است که نسبت به وظیفه خود در قبال عمل کرده و مطالبات مردمی را پیگیری کنند.

وی به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: همان گونه که معظم له فرموده‌اند مجلس خبرگان باید انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند؛ این 3 شاخصه‌های اعضای خبرگان رهبری است که مد نظر رهبر انقلاب بوده و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

امام جمعه کوثر اختلاف بین مردم، شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستانی را عامل اصلی عدم توسعه و پیشرفت شهرستان کوثر عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود مردم و مسئولان وحدت خود را در راستای توسعه همه جانبه شهرستان کوثر حفظ کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار