استاندار اردبیل گفت: بسیاری از شهرداری های این استان با مشکل نیروی مازاد روبرو هستند.
کد خبر: ۱۹۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 18 March 2016

به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری بخش شاهرود خلخال افزود: این کار موجب کسری بودجه بسیاری از شهرداری ها شده است.
او گفت: هم اکنون شهرداری برخی از شهرهای استان همچون مشگین شهر با بیش از 100 نفر نیروی مازاد توان پرداخت چهار تا پنج ماه اضافه کار کارکنان خود را ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه و ترویج کشت زعفران در مناطق مستعد خلخال خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نتایج مثبت مزارع آزمایشی کشت زعفران در بخش شاهرود و مساعد بودن شرایط جوی منطقه برای کشت این محصول در سایه حمایت های لازم بخشی از مشکل بیکاری و مهاجرت در این شهرستان مرتفع خواهد شد.
او با اظهار تاسف از مهاجرت رو به رشد مردم جویای کار این بخش از شهرستان خلخال به مناطق دیگر کشور گفت: کاهش جمعیت شهر کلور از هفت هزار به دو هزار و 500 نفر در سال های اخیر خبر ناگواری است که وظیفه مسوولان استان در قبال مردم این بخش را سنگین تر می کند.
خدابخش با دعوت از مدیران اجرایی استان برای حضور در مناطق محروم و کم برخوردار استان از جمله بخش شاهرود خلخال گفت: آشنایی مدیران اجرایی استان با مشکلات این مناطق تصمیم گیری برای رسیدگی به خواسته های مردم و ارائه خدمات بیشتر و بهتر دولت به اهالی مناطق محروم استان را آسان تر خواهد کرد.
استاندار اردبیل گشایش ردیف اعتباری ملی برای چهار پروژه بزرگ و اساسی شهرستان خلخال را از جمله خدمات ارزشمند بشیر خالقی نماینده منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس هشتم ذکر کرد.
خدابخش گفت: اعتماد دوباره مردم این شهرستان در انتخاب ایشان به عنوان نماینده این شهرستان در مجلس دهم زمینه را برای عمران و توسعه منطقه و تکمیل پروژه های ملی نیمه کاره منطقه فراهم خواهد کرد.
او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به حل مشکلات شهرداری کلور ، پیگیری اعتبارات استانی پروژه های نیمه کاره بخش شاهرود و تلاش برای احداث سدهای معیشتی زودبازده برای توسعه و ترویج محصول زعفران در منطقه و جلوگیری از روند مهاجرت مردم از شاهرود به مناطق دیگر کشور قول مساعد داد.
وی افزود: مشارکت بیش از 90 درصدی مردم شاهرود در انتخابات هفتم اسفند وظیفه خدمتگزاری به مردم مومن ، متعهد و شهید پرور این بخش را سنگین تر کرده و استانداری اردبیل همراه مجموعه مدیران اجرایی استان از اول سال آینده برای محرومیت زدایی از این منطقه با تمام توان تلاش خواهند کرد.
بشیر خالقی ، نماینده منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس دهم نیز در این جلسه از کاهش 60 درصدی جمعیت خلخال در سال های اخیر خبرداد.
وی افزود: دلیل اصلی این امر نبود ظرفیت اشتغال برای افراد جویای کار و ضعف درآمد عمومی مردم این شهرستان است.
او گفت: استان اردبیل برای توسعه گردشگری نیازمند توجه به راه های ارتباطی اصلی در حال احداث خلخال به عنوان دروازه های ورودی این استان است.
خالقی اظهار کرد: اعتبارات استانی جوابگوی نیاز خلخال نبوده و توسعه این شهرستان نیازمند توجه جدی مسوولان استان به خلخال و جذب اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه های راه سازی اصلی از جمله راه خلخال به منجیل است.
استاندار اردبیل در جریان سفر به خلخال با حضور در منزل خانواده شهید محمودی در شهر کلور با این خانواده دیدار و گفت و گو کرد.
خدابخش همچنین با حضور در گلزار شهدای روستای زاویه سادات خلخال به مقام جانباز شهید سلیمی که دو روز پیش پس از تحمل سال ها درد و رنج جانبازی شیمیایی به درجه رفیع شهادت نایل شد ادای احترام کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار