خطیب امام جمعه اردبیل با اشاره به اعلام نظام فدرالی از سوی کردهای سوریه به عنوان آغاز پروسه تجزیه خاورمیانه تاکید کرد که هدف آمریکا تضعیف کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۱۹۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 18 March 2016

به گزارشخبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: پروسه تجزیه خاورمیانه این هفته کلید خورده و کردستان غربی فدرالی در سوریه اعلام وجود کرد و قرار است در عراق کردستان جنوبی و در ترکیه کردستان شمالی و در ایران کردستان شرقی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این برنامه آمریکا برای تجزیه منطقه و تضعیف کشورهای اسلامی و ایجاد امنیت برای اسرائیل و انرژی است، ادامه داد: هدف اصلی از تمامی این برنامه ها ایران اسلامی است. آنها بنا دارند تجزیه بر مبنای قومیت را از کردها شروع کرده سراغ سایر اقوام بروند.

نماینده ولی فقیه در استان داعش را از ابزارهای اصلی تجزیه منطقه عنوان کرد و بیان داشت: آنها از طریق داعش حجم خرابی و کشتارها را بالا می برند تا هر دو طرف راضی به تجزیه شوند.

وی اعلام اخیر داعش مبنی بر تشکیل ولایت خراسان افزود: این امر نشان می دهد که اصل ایجاد داعش و ماجراهای سوریه و عراق برای ایران اسلامی است و در چنین بحبوحه ای حضور مستشاری کشورمان در این مناطق بسیار حیاتی است و این قانون کلی و فرمایش ماندگار امیر مؤمنان است که هر قومی در داخل خانه خود به جنگ کشیده شود، ذلیل خواهد شد.

عاملی در این شرایط با تقدیر از مانور موشکی سپاه و تولید موشک های قاره پیما، دستیابی ایران به موشکهای نقطه زن با برد دو هزار کیلومتر را تحولی عظیم در صنعت نظامی ایران دانست.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت علمی خدمت بزرگ و صیانتی برای کشور اسلامی است، یادآور شد: تهدید ایران جوابی جز تطورات عظیم علمی در فناوری های نظامی نخواهد داشت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شیطنت های آمریکا و اروپا در این خصوص عنوان کرد: قرار نیست ایران اسلامی در دفاع از خود از دشمنان اجازه بگیرد.

وی همچنین با اعلام بی طرفی کامل خود در انتخابات مرحله دوم شهرستان های اردبیل و پارس آباد اضافه کرد که از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند.

عاملی با تبریک سال جدید از مردم استان اردبیل خواست با همراهی در تحول طبیعت، خود را با تحول روحی معنوی، اخلاقی، اعتقادی و رفتاری شایسته آماده فیوضات خاصه خداوندی کنند.

وی بر این اساس تصریح کرد: روز یکشنبه در نماز جماعت صبح در مسجد میرزا علی اکبر مرحوم با دعای توسل و دعا و مناجات به استقبال سال جدید خواهیم رفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار