امام جمعه اردبیل:
خطیب جمعه اردبیل ، خوشبینی در سیاست خارجی در دنیای معاصر را یک خطای بزرگ دانست و اظهار کرد: اخیرا این مطلب را در زمینه خضوع بیش از حد ایران در برابر عربستان و چموشی و سوء استفاده عربستان از این اظهارات به اطلاع آقای ظریف رساندم.
کد خبر: ۲۰۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 01 April 2016
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به اظهارات رییس جمهور اتریش مبنی بر اینکه در برابر تحریم ایران و عدم اتصال به نظام سوئیفت کاری از دست ما ساخته نیست افزود: این اظهارات که نقض صریح برجام را نشانه رفته منویات باطنی غربی ها را نمایندگی می کند.
وی اظهار کرد: ایران در برابر اظهارات طرح برجام مضطر نیست و چنین نیست که به خاطر اضطرار داخلی یا سیاسی در برابر نقض برجام عکس العمل نشان ندهد.
وی افزود: آنها اگر این احساس را داشته باشند در برابر حق ملت ما تمکین نخواهند کرد و این در حالی است که آنها در مدیریت منطقه به ما احتیاج دارند و برجام نیز برای آنها بسیار حیاتی است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا نه تنها به تعهدات خود در قبال برجام عمل نمی کند بلکه تحریم های جدید وضع می کند و اخیرا با رای آمریکا و اروپایی ها به تمدید ماموریت احمد شهید عداوت آنها نسبت به ایران به اوج رسید.
وی ادامه داد: همه اینها نشان صحت مواضع مقام معظم رهبری است.
خطیب جمعه اردبیل ، خوشبینی در سیاست خارجی در دنیای معاصر را یک خطای بزرگ دانست و اظهار کرد: اخیرا این مطلب را در زمینه خضوع بیش از حد ایران در برابر عربستان و چموشی و سوء استفاده عربستان از این اظهارات به اطلاع آقای ظریف رساندم.
او همچنین با انتقاد از نامه اخیر آمریکا ، انگلیس و فرانسه به شورای امنیت در زمینه نقض برجام توسط ایران با پرتاب موشک های دوربرد افزود: آنها می خواهند با بالا بردن میزان فشار ، ایران اسلامی نیز مثل قذافی تمام ابزار علم و تحقیق خود را دو دستی به آنها تقدیم کند.
وی افزود: در منطقه ای که در نهایت ناآرامی است و چند مداخله نظامی بزرگ توسط آمریکا صورت گرفته و هر طرف ما قدرت اتمی است (اسرائیل ، پاکستان و هندوستان) ما نمی توانیم خود را خلع سلاح کنیم.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با اشاره به 12 فروردین که امام آن را روز امامت امت نامید، گفت: رجوع به رای مردم در نوع حکومت آن هم پس از گذشت حدود 50 روز از انقلاب و سپردن مدیریت کشور به خود مردم نهایت اکرام ملت ماست.
وی افزود: ملت آن روز با رای قریب به 99 درصد به جمهوریت و اسلامیت رای داد و ما باید به این رای احترام بگذاریم ، نه جمهوریت و نه اسلامیت را نباید نقض کنیم ، ملت ما با رای آن روز به اسلامیت به صداقت ، عدالت و عدم تبعیض به حجاب و عفت رای داده و همه باید رای ملت را محترم بشمارند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اظهار کرد: اینجانب از نامزدهای دور دوم انتخابات در اردبیل و پارس آباد هیچ حمایت خاصی ندارم و تصمیم نهایی با خود مردم است.
آیت الله عاملی افزود: هر گونه انتساب حمایت به اینجانب کذب محض است و ملت باید در برابر جو سازی ­های کاذب کاملا هوشیار باشند.
او با تجلیل از زحمات طاقت فرسا ، شایسته و قابل تحسین صدا و سیما در طول سال و موسم عید از صدا و سیما در مدیریت اقوام انتقاد کرده و مسوولان این مجموعه عظیم فرهنگی را به دقت و توجه بیشتر در موضوع اقوام توصیه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار