مدیرکل شیلات استان اردبیل از رهاسازی یکصد هزار بچه ماهی سفید در سدهای این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 10 April 2016

میرآرمان واعظی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی نقش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی در اردبیل افزود: این بچه ماهیان در پنج سد استان از جمله سد گیلارلوی گرمی رها سازی شد و امیدواریم بسترهای لازم برای تولید و خودکفایی در این بخش در استان بیش از پیش فراهم شود.
او گفت: همچنین 100 هزار بچه ماهی قزل آلا به صورت رایگان به پرورش دهندگان تحویل شد تا انگیزه بیشتری در تولید و فعالیت در این بخش داشته باشند.
او با اشاره به این که تولید ماهی قزل آلا از 20 کیلوگرم در مترمربع به 50 کیلوگرم در مترمربع رسیده و این موفقیت در سایه آموزش و ترویج اصول پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی حاصل شده افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار و 200 نفر روز آموزش به کاربران ارائه شد.
وی با اشاره به شعار سال جاری اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل و نقش محوری کشاورزی در تحقق آن گفت: ماهیان سردآبی تولیدی استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که در دیگر استان ها ماهی قزل آلای اردبیل
متقاضیان فراوانی دارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، او افزود: پارسال از این استان به 10 استان کشور بچه ماهی صادر و همچنین بیش از 500 تن ماهی قزل آلا به استان های همجوار ارسال شد.
وی گفت: پرورش ماهی در قفس نیز با جدیت در استان دنبال می شود و پرورش ماهی با هدف تولید اقتصادی در قالب چهار سامانه انجام می شود که شامل پرورش در استخرهای رو باز ، خاکی و پرورش در استخرهای سرپوشیده گلخانه ای ، در تانک و یا در قفس است.
واعظی افزود: مکانیزه کردن واحدهای پرورش ماهی با جدیت در استان دنبال می شود و حفاظت از ذخایر آبزی پروری نیز از اهداف مهمی است که دنبال می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار