مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: به تجربه ثابت شده که کتاب‌درمانی بستر مطلوبی را برای کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی در جامعه فراهم می‌سازد.
کد خبر: ۲۰۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹ 10 April 2016

به گزارشخبرنگار مهر،رباب عزیزخانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از بند نسوان زندان مرکزی اردبیل تصریح کرد: کتاب‌درمانی از شیوه‌های رایج در کشورهای پیشرفته است و با هدف کاهش سطح آسیب‌ها و تربیت مطلوب فرد در جامعه به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت نیازسنجی صحیح کتب و ارائه کتب مناسب به گروه‌های هدف اضافه کرد: از جمله کارکردهای کتاب‌درمانی کاهش بزه‌های اجتماعی و تربیت شهروند مسئولیت‌پذیر و قانون‌مدار است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد: طرح کتاب‌درمانی به صورت مقدماتی در زندان‌های استان آغاز شده و در نظر دارد با نیازسنجی و تأمین نیازهای مطالعاتی گروه‌های سنی مختلف کارکرد تربیتی آن در زندان را احیا کند.

عزیزخانی به تجهیز و به روز رسانی کتابخانه زندان مرکزی اردبیل اشاره و تصریح کرد: در صورتی که بتوان با کتاب سرگرمی مناسب برای زندانی فراهم ساخت و نیازهای اطلاعاتی وی را تأمین کرد می‌توان به تدریج توانمندی تربیتی آن را پیاده ساخت.

وی با تأکید به اینکه امور کتابخانه‌های استان جلسات مشاوره با زندانیان تدارک دیده و نسبت به احصا علاقه‌مندی آن ها اقدام می‌کند، ادامه داد: با مشاوره مطلوب به دنبال تربیت و مقاوم‌سازی فکری و روانی فرد و جلوگیری از بازگشت وی به سمت تخلفات و زندان هستیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان همچنین با اعلام آمادگی مشارکت این اداره کل در تجهیز کتابخانه‌های زندان‌ها اضافه کرد: لازم است با نهادینه کردن مطالعه در بین زندانیان نسبت به تربیت فکری و روحی آن ها اقدام شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار