در بند بانوان زندان مرکزی اردبیل انجام شد؛
قابل ذکر است که پیش از این، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مشاور روانکاوی این اداره کل در کانون اصلاح و تربیت اردبیل و مصاحبه با مددجویان زیر 18 سال، مرحله اول مقدمات طرح کتابدرمانی انجام گرفته بود.
کد خبر: ۲۰۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 10 April 2016

دومین جلسه مصاحبه مشاور روانکاوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان با تعدادی از مددجویان زندانهای اردبیل جهت اجرای طرح کتابدرمانی انجام شد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این جلسه که با همراهی رباب عزیزخانی مشاور استاندار و مدیرکل کتابخانه های عمومی، یعقوب سربازجدا رئیس زندان مرکزی اردبیل و مطلب صادقلو مسئول فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی استان صورت گرفت، خانم دکتر رضوانیان مشاور روانکاوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان با حضور در بند زنان زندان مرکزی اردبیل، با تعدادی از مددجویان این بخش گفت وگو نمود.

اجرای دومین مرحله از مقدمات طرح کتابدرمانی

همچنین، گفت وگو با برخی از مددجویان بند جوانان زندان اردبیل از دیگر برنامه هایی بود که در راستای نیازسنجی روانی مددجویان جهت گزینش کتابهای مناسب برای اجرای طرح کتابدرمانی و کتابخوانی، انجام گرفت.

در جلسه هماهنگی این طرح، رباب عزیزخانی با بیان اینکه مدیران ادارات کل زندانها و کتابخانه های عمومی برای اجرای طرح کتابدرمانی مصّر هستند، اظهار داشت: برآوردهای ما نشان میدهد که ضریب بازگشت به زندان بسیاری از مددجویان در صورت ارائه مشاوره و درمانهای مناسب روانشناسی، کاهش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، پرورش شهروند قانونمدار و مسئولیت پذیر را از وظایف دستگاههای فرهنگی برشمرد و افزود: در صورت برنامه ریزی های مناسب فرهنگی و مشارکت دستگاههای مرتبط، می توان از بروز بسیاری از بزه های اجتماعی پیشگیری نمود.

این مسئول، کتابدرمانی را یکی از متدهای رایج در دنیا دانست و تصریح کرد: تجربه کشورهای پیشرفته نشان میدهد که در صورت نیازسنجی صحیح و انتخاب کتابهای مناسب، کتابدرمانی روشی مناسب برای کاهش بسترهای روانی آسیب های فردی و اجتماعی خواهد بود.

وی در بازدید از کتابخانه زندان مرکزی اردبیل نیز خواستار مساعدت مدیرکل امور زندانها در خصوص تجهیز کتابخانه های زندان به کتابهای جدید و مناسب تر در زمینه مورد علاقه مددجویان شده و از کمک اداره کل کتابخانه های عمومی در این خصوص نیز خبر داد.

قابل ذکر است که پیش از این، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مشاور روانکاوی این اداره کل در کانون اصلاح و تربیت اردبیل و مصاحبه با مددجویان زیر 18 سال، مرحله اول مقدمات طرح کتابدرمانی انجام گرفته بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار