شهردار اردبیل گفت: ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در چند فاز و توسط چند دستگاه اجرایی، انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۱۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 21 April 2016

حمید لطف‌اللهیان در حاشیه بازدید از محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: به دلیل اینکه مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک اثر ثبت جهانی است، روند بازسازی محوطه آن زمان بر است.

وی افزود: در ساماندهی دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و شهرداری مشارکت دارند و در چند فاز ساماندهی انجام می‌شود و اینطور نیست که ساماندهی محوطه مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

شهردار اردبیل با تأکید به اینکه شهرداری بخش اعظمی از پشت محوطه بقعه و محله شهیدگاه را ساماندهی و بازگشایی کرده است، ادامه داد: بنده معتقدم باید پروژه‌های فاخر در پشت بقعه اجرا شود.

وی افزود: از جمله با تلاش بی‌وقفه خانه‌های مناف زاده، جعفری و علاف اصغری آزادسازی شد و این مهم صرفاً با هدف بهسازی محوطه بقعه انجام شده است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه شهرداری پیشنهادات متعددی برای اطراف بقعه دارد، اضافه کرد: با این وجود به دلیل اینکه بقعه یک اثر میراثی است ساماندهی تنها در حیطه اختیارات شهرداری نیست و لازم است سایر دستگاه‌ها مشارکت کنند.

وی افزود: از جمله اینکه میراث فرهنگی اذعان داشت در عالی‌قاپو میدانی احداث خواهد کرد و ما منتظر تشکیل جلسات و هم‌اندیشی برای اجرای طرح‌های فاخر در پیرامون بقعه هستیم.

وی توجه به بناهای تاریخی و المان‌های تاریخی شهر اردبیل را در اولویت برنامه‌های شهرداری دانست و تأکید کرد: احیای هویت تاریخی شهر اردبیل به ویژه بنای کم‌نظیر بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در دستور کار شهرداری است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار