قبولی 76 دانش آموز استان در مرحله اول مسابقات جهانی IMC
دکتر حسن نوعی اقدم گفت: خانه ریاضیات اردبیل در سال گذشته با هدف تقویت پایه ریاضی دانش آموزان و آمادگی آنها برای مسابقات سراسری و جهانی ، به صورت رایگان مسابقه ریاضی در بین 700 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف برگزار کرد ...
کد خبر: ۲۲۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 12 May 2016

مدیر عامل خانه ریاضیات اردبیل از قبولی 76 نفر از دانش آموزان این استان در مرحله اول مسابقات جهانی IMC خبر داد و افزود: مرحله دوم 
همایش روز ملی ریاضیات ایران در اردبیل برگزار می شود
این مسابقات نیز هفدهم اردیبهشت ماه در خانه ریاضیات اردبیل برگزار شد و منتظر اعلام نتایج آن هستیم.

به گزارش تابناک اردبیل ، دکتر حسن نوعی اقدم در نشست با خبرنگاران افزود: با وجود آنکه خانه ریاضیات اردبیل نو پا است و از 20 خرداد ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است اما تاکنون گامهای مهمی برای تقویت بنیه ریاضی دانش آموزان منطقه برداشته است.

وی با یادآوری اینکه ریاضیات مادر علوم پایه است و موفقیت دانش آموزان در یادگیری شیمی ، فیزیک و زیست شناسی و موفقیت در کنکور کاملا به تقویت بنیه علمی آنها در درس ریاضی وابسته است افزود: متاسفانه آموزش و پرورش به دلایلی مثل همسطح نبودن دانش آموزان در کلاسها و محدودیت های مالی ، زمانی و مکانی علیرغم تلاشهای زیادی که انجام می دهد ، نمی تواند در حد ایده آل برای انتقال مفاهیم علم ریاضی به دانش آموزان کمک کند و لذا خانه های ریاضی در استانهای مختلف جهت انجام هر چه بهتر این وظیفه به یاری نظام آموزشی آمده اند و بازوی کمکی آموزش و پرورش هستند.

نوعی اقدم تصریح کرد: متاسفانه اکثر دانش آموزان سطح کشور در درس ریاضیات از ضعف بنیه علمی برخوردارند و این مسئله باعث افت تحصیلی آنها در مقاطع بالاتر و به ویژه کنکور سراسری می شود ، لذا خانه های ریاضیات برنامه ریزی ویژه ای را برای تقویت بنیه درس ریاضی دانش آموزان و تشویق آنها به خواندن درس ریاضیات آغاز کرده اند.

وی انتقال مفاهیم ریاضی به صورت کاربردی و همگانی کردن آموزش آن را از اهداف خانه ریاضیات برشمرد و افزود: برخلاف تصور ، ریاضیات درس سختی نیست و اگر به صورت درست و مفهومی به دانش آموزان آموزش داده شود، توانمندی علمی و تحصیلی آنها را بسیار بالا می برد.

دکتر حسن نوعی اقدم گفت: خانه ریاضیات اردبیل در سال گذشته با هدف تقویت پایه ریاضی دانش آموزان و آمادگی آنها برای مسابقات سراسری و جهانی ، به صورت رایگان مسابقه ریاضی در بین 700 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف برگزار کرد و 180 نفر از منتخبان این مسابقات علمی ، در روز 22 بهمن ماه پارسال تجلیل به عمل آمد.

مدیر عامل خانه ریاضیات اردبیل تصریح کرد: با هدف جلوگیری از اتلاف وقت والدینی که فرزندان خود را به کلاسهای ریاضی این مرکز می آورند، خانه ریاضیات اردبیل همه روزه از ساعت شش تا هفت بعد از ظهر و همزمان با کلاس های برگزار شده برای فرزندان ، کلاسهای ویژه ای را بصورت رایگان برای والدین در رشته های اوریگامی و بازی های ریاضی و دوره های مخصوص روانشناسی تربیتی برگزار می کند.

وی اضافه کرد: خانه ریاضیات اردبیل برنامه استثنایی دیگری در بعد از ظهر جمعه های هر هفته (از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر) برای کلیه دانش آموزان و خانواده هایشان تدارک دیده است به این صورت که دانش آموزان می توانند به همراه والدین خود در بعد از ظهر روزهای جمعه به خانه ریاضیات مراجعه کنند و به صورت خانوادگی در محفلی عمومی با بازیهای ریاضی و اوریگامی سرگرم شده و در صورت نیاز به کمک اساتید حاضر در محل ، اشکالات درسی خود را به صورت رایگان رفع کرده و از اوقات فراغت خود به صورت بهینه و علمی استفاده کنند.

همایش روز ملی ریاضیات ایران در اردبیل برگزار می شود

نوعی اقدم بازدید 2100 نفر دانش آموز از فعالیت های خانه ریاضی ، برگزاری کلاس کارورزی و آموزش شیوه تدریس ریاضی برای 150 نفر از دانش آموختگان ریاضی در مقاطع لیسانس تا دکتری ، برگزاری مسابقات بین المللی ریاضی کانگورو با شرکت 300 دانش آموز در مقاطع مختلف را از دیگر اقدامات مهم خانه ریاضیات اردبیل عنوان کرد و گفت: ضمن برگزاری جلسات مستمر با معلمان ریاضی آموزش و پرورش ، برای حدود 800 نفر در روزهای دوشنبه هر هفته به مدت 22 جلسات ویژه ای برای بهبود آموزش ریاضی در استان برگزار شد و علاوه بر آن، تمهیدات مقدماتی برای فعالسازی گروه های درسی مرتبط با ریاضیات با الویت دروس فیزیک ، شیمی و زیست شناسی نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مدرسان خانه ریاضیات اردبیل قبل از هر گونه ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان مراجعه کننده ، آنها را بر اساس دانسته های علمی شان سطح بندی کرده و سپس ضمن آموزش مفهومی ، فنون حل مسئله را به آنان می آموزند.

نوعی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم روز ملی ریاضیات ایران و روز گرامیداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد و افزود: این مراسم ساعت 5 بعد از ظهر روز 28 اردیبهشت ماه جاری با دعوت از اساتید برجسته ریاضیات کشور در اردبیل برگزار می شود و از دانش آموزان نخبه ریاضیات در استان تجلیل خواهد شد.

همایش روز ملی ریاضیات ایران در اردبیل برگزار می شود

شایان ذکر است که خانه ریاضیات اردبیل پس از سالها پیگیری ، خرداد ماه سال گذشته به عنوان سی و ششمین خانه ریاضیات در ایران راه اندازی و شروع به کار کرد.

این مرکز با هدف کمک به عمومی سازی ریاضی ، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و نیز گسترش تحقیق گروهی زیر نظر شورای خانه های ریاضیات ایران و با هماهنگی و همکاری استانداری و حمایت شورای اسلامی و شهرداری اردبیل تشکیل شد.

خانه ریاضیات اردبیل یک موسسه غیر انتفاعی و غیر سیاسی محسوب می شود که 22 عضو هیات امنا دارد و مسئولانی مثل استاندار ، شهردار و رئیس شورای شهر اردبیل، فرماندار ، مدیر کل آموزش و پرورش ، رئیس بنیاد نخبگان استان ، رئیس پارک علم وفناوری ، رئیس دانشگاه محقق و جمعی از استاتید مطرح ریاضی و سرگروه های ریاضی استان عضو آن هستند.

برابر اساسنامه خانه ریاضیات ، حدود 40 درصد هزینه های تمام شده هر کلاس در خانه ریاضیات هر استان از طریق اخذ شهریه و 60 درصد مابقی آن از محل اعتبارات فرهنگی شهرداریها تامین می شود.

ضمنا دانش آموزان و والدین محترم آنها می توانند جهت ثبت نام در کلاسهای تابستانی خانه ریاضیات به آدرس: اردبیل خیابان دانشگاه مقابل نیروی انتظامی مراجعه و یا با شماره تلفن های33511313 و 3-33514442 تماس حاصل کنند.

کلاس های تابستانی خانه ریاضیات اردبیل

با هماهنگی وهمکاری خانه زبان

با برنامه ریزی و نظارت دکتر حسن نوعی اقدم

از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی

دخترانه پسرانه

مقطع تحصیلی

مواد درسی

پیش دبستانی و ابتدائی

بازی و ریاضی/ کارگاه و ریاضی / علوم و آزمایشگاه

در کلاس های ( تقویتی / تکمیلی / تیزهوشان / کانگورو)

زبان انگلیسی ( مکالمه )

هفتم ،هشتم ، نهم ،دهم

ودوره دوم دبیرستان و پیش دانشگاهی

ریاضیات /علوم و آزمایشگاه

در کلاس های ( تقویتی/تکمیلی/تیزهوشان/کانگورو)

زبان انگلیسی ( مکالمه / گرامر )

و برای کلیه پایه های تحصیلی : کلاس های اوریگامی و پاپ آپ - رباتیک

زمان ثبت نام : همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 عصر

زمان آزمون تعیین سطح : 29 و 30 خرداد ماه

شروع کلاس ها : هفته اول تیر ماه پایان کلاس ها : هفته دوم شهریور ماه

ایام و ساعات کلاس ها ( از شنبه تا چهار شنبه ) :

سری قبل از ظهر : ( 9تا 11) و (11 تا 13) سری بعد از ظهر: (5 تا 7) و (7 تا 9)

آدرس : خیابان دانشگاه مقابل نیروی انتظامی خانه ریاضیات اردبیل.

شماره های تماس : 33511313 - 33514442 - 33514443


همایش روز ملی ریاضیات ایران در اردبیل برگزار می شود

همایش روز ملی ریاضیات ایران در اردبیل برگزار می شود


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار