در خطبه های نماز جمعه اردبیل مطرح شد
امام جمعه اردبیل گفت: دولت در حادثه منا و تعطیلی حج امسال بهتر و قاطع‌تر از این می‌توانست عمل کند تا آل سعود حساب دستش می‌آمد ...
کد خبر: ۲۲۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 14 May 2016

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اردبیل از تعطیلی حج توسط سعودی‌ها انتقاد کرد و گفت: حجّاج بیت‌الله الحرام از شعائر خداوند متعال هستند و تحقیر آنها و سدّ عن سبیل الله در وهله اول هتاکی در برابر خود خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت در حادثه منا و تعطیلی حج امسال بهتر و قاطع‌تر از این می‌توانست عمل کند تا آل سعود حساب دستش می‌آمد.

عاملی هدف آل سعود از منع 70 هزار حجاج ایرانی را تبلیغ بر علیه ایران دانست و گفت: آنها در عالم اسلام وانمود خواهند کرد که ایرانی‌ها رغبت و اعتقادی به حج ندارند.

وی از ضعف دیپلماسی دولت در برابر شهدای منا و موضوع تعطیلی حج انتقاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: آل سعود با وجود تمام تلاش برای شرّآفرینی در منطقه و تلاش برای تأمین منافع استکبار جهانی شکست خورده است و بر ملا شدن ارتباط صمیمی انها با رژیم صهیونیستی آبرویی برای آنها در عالم اسلام و در میان آزادگان جهان نگذاشته است.

عاملی افزود: شکست بسیار سنگین انتخاباتی جناح آل سعود در لبنان در برابر حزب الله نشان خوبی از عمق نفرت مردم منطقه به آل سعود است.

مجلس و دولت با سیاست‌گذاری‌های درست به افزایش جمعیت کمک کنند

وی با اشاره به مناسبت روز جمیعت اظهار کرد: کثرت جمعیت و جوانی جمعیت از مولفه‌های بزرگ قدرت است و بر عکس پیری و افت جمیعت خطرات عدیده غیر قابل جبران و گاهی ویرانگر برای کشور به همراه دارد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: بنابراین مقام معظم رهبری فرموده اند «یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد، این مسئله جمعیت است، مسئله جمعیت را جدی بگیرید جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌کند برای دشمنان بهترین چیز این است که ایران یک کشوری باشد با بیست، سی میلیون جمعیت که نصف این جمعیت هم کهن سال و میان سال و از کار افتاده باشد.»

عاملی تصریح کرد: باز مقام معظم رهبری فرموده اند «من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم می تواند 150 میلیون نفر جمعیت داشته باشد، من معتقد به کثرت جمعیتم.»

وی افزود: افول جمعیتی در ایران آثار خود را به تدریج نشان می‌دهد و تعطیلی بخشی از پادگان‌ها، پایین آمدن ظرفیت دانشگاه ها و... از جمله این آثار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: چند سال پیش تصمیم بر تعطیلی پادگان کشوری اصلاندوز و مشگین شهر بود که اینجانب با مذاکره با سردار احمدی مقدم مانع از این فاجعه شدیم و تعطیلی نصیب پادگان‌های استان‌های دیگر شد.

عاملی ادامه داد: در این خصوص باید سیاست‌های کلان کشور توسط مجلس و دولت تهیه شود و مخصوصا موانع ازدواج برطرف و تسهیلات لازم جهت ازدواج فراهم شود.

وی در خطبه اول نماز نیز به موضوع خرافه اشاره کرد و گفت: در بین خرافه‌ها خرافه‌هایی که با نام دین رواج پیدا می‌کنند بسیار زشت و ناپسند است و هر مومن و مسلمان باید با این خرافه‌ها با دلایل و منطق درست برخورد کند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
با سلام :لازم بود به عوامل حمله به سفارت عربستان که موجب تضعیف موضع ایران از نظر جهانی و بهانه ای آشکار تعطیلی حج توسط سعودیها میباشد اشاره میشد در ضمن شایسته است قبل از افرایش جمعیت جوان به حل مشکلات بیکاری جوانان تحصیل کرده فعلی که برای عموم مردم آشکار است راه حل واقدام عملی داده شود
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
برادر عزیز(ناشناس)اول اینکه مگر انها باکسانی که باحجاج ما ان کار راکردندچه برخوردی نمودند؟حتی یک عذر خواهی ساده هم نکردندکه هیچی طلبکارهم شدند.دوم اینکه مگر شما نمیدانید که اصلاً کارحمله به سفارت کار خودشان ونقشه خودشان بود.حمله به سفارت بد است یاتجاوز وکشتار مهمان ان هم مهمان خدا؟خواهشاً یکم منطقی باش.حج وخدا بغل گوشمان است اگر بدانیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار