امام جمعه موقت خلخال گفت: قرآن مجعزه بصیرتی برای بشر است و تنها راه نجات بشر امروز تمسک به قرآن و اهل بیت است.
کد خبر: ۲۳۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 16 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن مددجویان زندان استان اردبیل در خلخال که با حضور مسؤولان و معاونین اداره زندان‌های استان اردبیل و خلخال در محل نمازخانه ندامتگاه خلخال برگزار شد گفت: قرآن معجره بصیرتی برای بشر است.

وی با قرائت احادیثی از امام صادق(ع) در خصوص اهمیت قرآن، یادگیری قرآن و آموزش قرآن گفت: آغاز معارف قرآنی با بسم الله الرحمن الرحیم است و این شروع آغازی بر توجهات خداوند به مخلوق خود است.

محسنی با اشاره به اینکه قرآن مجعزه بصیرتی برای بشر بوده و تنها راه نجات بشر امروز تمسک به قرآن و اهل بیت است، قرآن کریم را برنامه زندگانی برای تربیت بشر دانست و گفت: برای رسیدن به درجات بندگی بالاتر باید متوسل به قرآن و ائمه اطهار شد که تنها‌ترین راه تمسک به آیات قرآنی‌ است.

وی گفت: تاکید ائمه اطهار(ع) بر آموزش صحیح آیات وحی به سایر بندگان است و این آموزش نفع معنوی بشر را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه موقت خلخال قرآن را اثرگذارترین برنامه فرهنگی دانست و بیان کرد: باید قرآن به عنوان یک اولویت در خانواده، در اجتماع و جامعه و مدارس و جوامع علمی و محافل دانشگاهی مدنظر باشد چرا که برکات این آیات علاوه بر زندگی در شخصیت افراد نیز تاثیرگذار است.

محسنی با تقدیر از دست‌اندکاران برنامه مسابقات قرآنی مددجویان استان در خلخال از داوران این برنامه نیز تقدیر کرد و ادامه داد: از زحمات حجت‌الاسلام سید عدنان صادقی در توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی و معرفتی و قرآن‌آموزی زندانیان ندامتگاه خلخال تقدیر می‌کنم.

در این مراسم رئیس اداره زندان خلخال خلخال نیز قرآن را مونس و همدم برای رسیدن به قرب الهی دانست و افزود: راه نجات انسان‌ها در توجه به قرآن و عمل به فرامین آن است.

مهدی‌زاده از حضور معاونت مدیرکل، مسؤول اداره کل حفاظت زندان‌‌های استان و مسؤول فرهنگی تربیتی زندان‌های استان اردبیل در این برنامه فرهنگی و قرآنی تقدیر کرد.

وی یکی از مهمترین اولویت زندان خلخال در پرورش روحی و فکری زندانیان را آموزش قرآن و معارف دینی دانست.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این مراسم از قاریان برتر این دوره از مسابقات قرآنی زندان‌های استان اردبیل تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار