کد خبر: ۲۳۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 25 May 2016

استاندار اردبیل، روز پنجشنبه در نخستین سمپوزیوم روابط عمومی استان اردبیل گفت: « مسوولان دستگاه های اجرایی و به خصوص مدیران روابط عمومی باید در فضاهای مجازی حضور یابند، مطالبات مردم را دریافت کرده و نسبت به تبیین اقدام نهادها با سرعت و البته رعایت اصول اخلاقی اقدام کنند.»

دکتر خدابخش عنوان کرد: «امروزه شاهد تغییرات قابل توجهی در جامعه هستیم به طوری که هر فردی می تواند نسبت به تولید محتوا، نشر مطالب وسوسه کننده، دروغ، شایعه و تحریف حقایق اقدام کند که مقابله با آن نیازمند حضور در فضای مجازی و سرعت در پاسخگویی است.

وی تشریح کرد: قرار نیست نسبت به همه آلودگی های اطلاعاتی پاسخ داده شود اما برای آنچه نیاز است، باید مسوولان دستگاه ها و روابط عمومی ها اقدام کرده و محدوده خود را در این راستا تعیین کنند.»

استاندار اردبیل همچنین افزود: «برای تحقق این مهم روابط عمومی ها باید از اقدام ها و تصمیم گیری های دستگاه ذی ربط مطلع باشند تا بتوانند بدون حضور مدیران ارشد، پاسخگوی پرسش ها و اظهارات باشند.»

* * *

با کمی دقت در مطالب فوق می تواند دریافت که استاندار اردبیل از اخبار منتشره در فضای مجازی استان چندان رضایت ندارد و علیرغم تلاش وی برای پاسخگویی به بعضی انتقادات و شبهات مطرح شده در فضای خبری استان ، باز میزان تولید اخبار و مطالب انتقادآمیز در این فضا بیشتر از حد انتظار می باشد و خدابخش یک تنه نمی توانند به این همه سوالات و انتقادات و حتی تخریب ها پاسخ بدهد.

در طی دو و نیم سال گذشته ، اخبار و مطالب زیادی درخصوص عملکرد مجموعه مدیریتی استان در زمینه های مختلف ، انتصابات ، فعالیتهای سیاسی و حتی اظهارات تیم مدیریتی استان ، در رسانه های مکتوب و مجازی استان بازتاب داشته ولی به اکثر این گلایه ،انتقادات وموضوعات مطرح شده تنها خدابخش (البته تا حدودی ) پاسخ داده است و کمتر فردی ازمدیران و یا نزدیکان او در مقام دفاع از عملکرد مدیریت کلان استان پا پیش گذاشته است.

خدابخش تنهاست

به گمان ما، خدابخش در دفاع از عملکرد خود تنهاست به چند دلیل :

-از آبان سال 92 که دکتر مجید خدابخش بر مسند مدیریت استان تکیه زده ، نیروهای اعتدال طلب استان (آنهایی که در حاشیه ماندند ) بخاطر عدم برآورده شدن انتظارات آنها از انتصابات استان چندان دل خوشی از استاندار نداشته و ندارند در نتیجه اولین مطالب و اختلاف نظرها از این حوزه شروع شده و تا کنون نیز ادامه دارد که نه خدابخش و نه هم قطارانش تاکنون نتوانسته جواب قانع کننده ای به آنها بدهند.

- تعداد محدودی از نیروهای اصلاح طلبی که از حضور مجید خدابخش در استان منتفع شده اند اینها هم بخاطر مصلحت و یا دوراندیشی آنطور که از آنها انتظار می رفت از استاندار منتخب دولت امید حمایت قاطع و همه جانبه ای انجام نداده اند و گویا ترجیح می دهند دکتر خدابخش به تنهایی پاسخگوی منتقدین باشد البته شاید هم خود استاندار ترجیح می دهد که بیشتر انتقادات متوجه او با شد تا دیگران ؟!

- خدابخش در طی این مدت به توصیه دوستان و آشنایانش به تعدادی از نیروهای مطبوعاتی طرفدار دولت اعتماد کرد و از آنها در رده های مختلف مدیریتی استان استفاده کرده ولی گویا بخاطر مشغله زیاد این دوستان ،نشریات آنها بعد از انتصابشان از هفته نامه به ماهنامه تغییر وضعیت داده اند و الان هم بصورت گاهنامه منتشر می شود . در نتیجه این دسته از جراید استان نیز خدابخش را در انعکاس عملکرد و دیدگاههای مدیریت کلان استان تنها گذاشته اند و اگر هم در دفاع از عملکرد استاندار محبوبشان نشریه ای را روانه بازار کرده اند مقطعی بوده با تیترهای احساسی (همچون مگا استاندار و ...)که بیشتر حاوی رپورتاژ ادارات بوده تا نشریه ای موثر و مداوم در جهت انعکاس دیدگاههای نماینده عالی دولت تدبیر و امید .

- با مروری به اخبار گزارشهای دو و نیم سال گذشته براحتی پی می بریم که در این مدت تنها یکی دو نفر از دوستان خدابخش در اردبیل مثل کمال الدین پیرموذن از او حمایت همه جانبه کرده و بقیه آشنایان قدیمی حاجی مجید حاضر نشده اند (حداقل در ظاهر )در دفاع از عملکرد مدیر ارشد استان سخنی موثر بر زبان بیاورند و یا در مجامع عمومی یا مجازی به دفاع از او بپردازند به استثنا ایام انتخابات مجلس که بحث در مورد آن به مجال دیگر می ماند .

- علت دیگری که بیشتر از همه باعث تنهایی استاندار در فضای رسانه ای استان شده ،معاونین خدابخش و مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز در استانداری اردبیل می باشد .

دکتر خدابخش می بایست در انتصاب آنها دقت فراوانی می کرد ؛ مدیرانی که بخاطر سیاسی کاری جرات دفاع از ما فوق خود را ندارند به چه درد استاندار می خورند !

- روابط عمومی استانداری هم در حد بضاعت گاهی درجهت اصلاح اخبار منتشره به دفاع جانانه از استاندار بومی استان پرداخته ولی برای انعکاس عملکرد خدابخش در اردبیل این اقدامات تا چه حدی تاثیر گذار بوده است .

سخن آخر؛

انتخابات آتی ریاست جمهوری در پیش است و انتقادات مخالفین دولت ( بخصوص طرفداران محمود احمدی نژاد در استان و اصلاح طلبانی که در حاشیه مانده اند ) در استان روزبه روز بیشتر و بیشتر می شود . به نظر می رسد نه تنها حضور مدیران روابط عمومی ها و مدیران کل در فضای رسانه ای و مجازی باید بیشتر باشد بلکه استاندار اردبیل هم اگر می خواهد در فضای آرامتری به توسعه زادگاه خود و تحقق برنامه های دولت ادامه دهد باید برای حل موارد فوق سریعتر تجدید نظر کند.

رکود حاکم در فضای اقتصادی کشور، در استان اردبیل ملموس تر و مشهود تر است دکتر خدابخش باید با نیروهای خود اتمام حجت کند . حتی بهتر است با منتخبین مردم در مجلس بخصوص کاندیداهای مورد حمایت لیست امید دراستان تدبیری بکار برند که عملکرد دولت در استان نمود بیشتری پیدا کند و پروژه های نیمه تمام سریعا تا حد امکان تامین اعتبار و تکمیل گردند .

با توجه به اینکه بعضی از مدیران با رسانه ها بیگانه و فاقد اطلاعات رسانه ای هستند و به نقش و جایگاه رسانه ها اعتقاد زیادی ندارند لذا رسانه های استان اگر هم خدماتی انجام شده از آن بی اطلاعند ویا کمتر در جریان امر می باشند که اصلاح این روند ضروری به نظر می رسد .

با توجه به شخصیت دکتر خدابخش انتظار نداریم که به تخریب دولت گذشته بپردازد ولی کمتر انتظاری که از او و مجموعه اطرافیانش می رود دوشادوش دولت کارهای انجام شده ،نیمه تمام ویا شروع نشده در دولت تدبیر و امید و دولت بهار را شفاف و روشن باز کرده و با مردم در میان بگذارند .

جناب خدابخش و مدیران تدبیر و امید در استان ! بهرحال اگر دیر بجنبید در آینده نه چندان دور درتنهایی خود این فرصتهایی که ازدست می رود را با افسوس مرور خواهید کرد.

به امید روزهای بهتر

فرهاد خائف
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
خود خدابخش در این شرایط بوجود آمده مقصر است چون انتصابات را خودش انجام داده است اصلاح طلبانی که شخصیت منتقدی دارند خدابخش آنها را خط زده است در مقابل از یک طیف اصلاح طلبان خنثی استفاده کرده است که وجود و یا مخالفت این طیف از اصلاح طلبان خنثی فایده ای به خدابخش ندارد خدابخش باید با منتقدین خود بشنیند و گفتگو کند
داداش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
اگر ایشان به تنهایی نمیتواند به همه انتقادات و پرسشها پاسخ دهد این را میرساند که انتقادات و درحقیقت اعتراضات به نحوه اداره کردن استان زیاد است و این را در انواع تحصنهای کارگری با نشستن اخراج شدگان مظلوم در عرض خیابان مقابل استانداری تا موارد دیگر مشاهده میکنیم اگر چرخ توسعه بچرخد اولا انتقادها کاهش می یابد و ثانیا مردم فهیم با مشاهده بهتر شدن وضعیت زندگیشان به تخریبهای احتمالی هم بهانخواهند داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
خوب بهتر است آقاي خدابخش در جايي حضور داشته باشند که آنجا تنها نباشند /
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
ازقدیم گفته اند هرکس خربزه بخورد پای لرزش هم مینشیند مدیرارشدی که به تخصص بهاندهد و کارشناس کتابداری را با دخالت استاندار اسبق به سمت مدیرکل اداری ومالی منصوب کند یا لیسانس مامایی را مشاور خود در امور اجتماعی فرماید یا روزنامه فروش را مشاور فرهنگی کند باید هم تنها بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بهتر بود قبل از نوشتن متن سفارشی! یه سر به سایت استانداری میزدی و میدیدی مدیرکل اداری مالی علاوه به لیسانس کتابداری دارای لیسانس حقوق هم هست!

اگه بقیه مطالبت هم به همین اندازه بی پایه و اساس باشه که هیچ! :D
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
بخاطر ایجاد در به دری برای مدیران عزل شده امیدارم این اقا همیشه تنها بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
مثلا کی ها؟
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
سلام - هر چند زبان صريح ، سر سبز مارا به باد داده و خواهد داد ......
بايد گفت كه 1-دكتر خدابخش هنوز اشتباه اول خود در چينش نيروها ي اصلي استان و حفظ نيروهاي ناكار آمد قبلي ، به هر دليل ، را قبول نكرده است
2- احساس ميشود از نيروهاي فعال و صاحب سبك و مستقل هر دو جناح واهمه دارد و بيشتر دنبال نيروهاي منفعل و پيرو بوده كه خاصيتي در برنامه ريزي و دفاع از عملكرد ايشان نداشته اند
3- دفاع و حمايت غلط بعضي نمايندگان قبلي هم درد مضاعف بر مديريت ايشان بوده و عامل تنش مخفي و حفظ موقعيت براي افراد را به دنبال دارد
4- سابقه ايشان و افكار ايده آلش ستودني است ولي بدنه قوه مجريه اي كه با اين نوع عملكرد نا آشنا بوده و دكتر خدابخش را در پيگيري و ارزيابي ها تنها ميگذارد
5- معاونين اصلي ايشان با افكار و اهداف مديريتي كاملا متفاوت از ايشان ، ضمن ادعاي مقام استانداري ، كلامي در دفاع از افكار و تلاش ايشان نگفته اند و روابط عمومي تازه كار و نا آشنا كه نميتواند آنطور که باید اقدامات انجام شده را در اختيار رسانه ها و مردم مشتاق قرار دهد 6-...
از آنجا كه دكتر خدابخش را دوست داريم و خواهان پيشرفت ايشان و استان هستيم توصيه ميكنيم در اركان مديريتي استان بازنگري انقلابي داشته باشند و از نيروهاي كارآمد هر دو جناح استفاده كنند و از انفعال و تك روي معمول خويش پرهيز كنند تا نيروهاي وفادار و واقعي تنهايش نگذارند .
غيرت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
تو خود حجاب خودي حافظ از ميان برخيز
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
سلام . دوستان ایکاش در کنار همه انتقادات پیشنهادات و رهنمودهای گوهربارتان کمی هم از نزدیک دست مدیران به اصطلاح تازه کار را هم میگرفتید بالاخره هر مدیری روزی از جایی باید شروع کند در هر مرحله ای که باشد در ابتدا حتما تازه کار هست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
باسلام درجواب پاسخ مورخه 9 خرداد کاربر ناشناس گفتنیست اولا تصاویر مدارک تحصیلی نامبردگان موجوده ثانیا حتی اگر مدیرکل مورد اشاره که زمانی در اداره ما ( ارشاد ) کارگر خدماتی بود بعدا لیسانس حقوق از دانشگاه پیام نور نمین هم گرفته باشد باز به دفتر امور حقوقی مربوط میشود نه به حوزه ای که متولی مسائل حسابداری و اداری و... است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
همشهری عزیز باز هم اطلاعات غلط دادی مدرک ایشون از نمین نیست . به یقین ایمان آوردم که مغلطه می کنید ...
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
من ایشون رو از نزدیک میشناسم پرسیدم با خنده گفت راس نوشتن اما نوع قراردادم شرکتی بود و گرنه افتخار کارگری رو نداشتم
کلام اله اکبرزاده نیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
بنام خدا
جناب آقای دکتر خدابخش استاندار محترم اردبیل
با سلام و التماس دعا ؛
انتقاد هرچند دلسوزانه هم که باشد ، کمی آزار دهنده است . اما این انتقادات بر شخصیت حضرتعالی نیست بر عملکرد شماست ... لطفاً آنسوی سکه را هم ببینید . همه منتقدین را با یک چوب نزنید . از باب منفی به انتقادات ننگرید ، آنهایی که به کشور . استان . کهن شهر اردبیل دلسوز هستند و آرزوی توسعه و مدیریت صحیح استان اردبیل را دارند و خیلی هم علاقمند ارائه راهکار برای برون رفت استان از بن بست اقتصادی دارند توفیق زیارت حضرتعالی را ندارند . بناچار انتقاد و پیشنهادات خود را در شبکه های مجازی اعلام می دارند . حصار فولادین به دور مدیریتی خود کشیده اید و با تیم 10 نفره دولت تدبیر و امید را در استان اردبیل به گروگان گرفته اید چه انتظاری از مردم استان دارید ؟ دوست دارید برایتان رقص و پایکوبی کنند و برایتان کف بزنند ؟ باب گفتگو را با مردم باز کنید تا انتقادات و پیشنهادات بجای طرح در شبکه های اجتماعی در اطاق کار شما مطرح شود ...
با تشکر و احترام - کلام اله اکبرزاده نیاری
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
سلام جناب اكبرزاده - اينكه دكتر خدابخش در انحصار و گروگان هست قبول دارم ولي آيا خودش يا افكارش يا ترس از نيروهاي قويتر از خود و نيرو هايش عامل اين انحصار و گروگان كشي هستند شك دارم ولي يقين ميدانم كه با اين روش حذف و بايكوت نيروهائي كه به ايشان و پاك دستي اش ايمان داشتند به جائي نخواهد رسيد ؟؟
جناب اكبرزاده ، من كه از دوستان و ارادتمندان قديمي ايشان بوده و هستم هنوز فضائي براي نقد ايشان و عملكردش نديده ام و نتوانستم بيابم كه بهترين سخن را دوستاني ميتوانند بگويند كه دوستت دارند و خواهان رشد و تعالي شما هستند كه اميدوارم با اين مطالب ، راه براي حضور در كنار ايشان و نقد منصفانه هموار شود و دكتر خدابخش همچنان با بزرگواري هميشگي شنونده خوبي باشند .
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
در اینکه استاندار اردبیل بخاطر احاطه چند نفر از اصلاح طلبان در اردبیل تنها مانده است و نتوانسته از توان و انرژی سایر نیروهای توانمند استان استفاده نماید شکی نیست .باید فضا در استان طوری مدیریت شود که انتقاد بهای سنگینی برای منتقدان نداشته باشد . اگر خدابخش از حلقه این ده نفر رهایی یافت برای موفقیتش امیدی وجود دارد
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
خدابخش تنها نیست. خدابخش شعار قحط الرجالی را در اردبیل محقق ساخت. با نگاهی به معاونین استاندار محترم همه چیز را به خوبی روشن میسازد. ایا واقعا این معاونین شایستگی معاونت را دارند. کدامیک از این اقایان در جهت شعار دولت تدبیر و امید حرکت کردند. عزیزان.مردم به یک شعار.به یک اندیشه و به یک تفکر رای دادند. نه به یک شخص ...
الان دولت روحانی در اردبیل بی یار و یاور است. تنهاست و انتخابات بعدی این را نشان خواهد داد. این را کسی میگوید که با جان و دل در جهت تحقق شعار این دولت تلاش کرد و چه بسا میلیونها نفر اینگونه بودند ولی الان به خاطر بعضی از انتصاباتها و عملکرد مسئولین ارشد بعضی از استانها ازجمله استان اردبیل دلسرد شده اند.
بعد از گذشت سه سال الان نیز مدیران و نزدیکان دولت قبل در پستهای کلیدی هستند و مثالهایی از این دست بسیار است.اردبیل به مدیریت جدید نیازمند است.اگر یک نفر مثلا رییس ستاد دکتر روحانی بوده دلیل نمیشود که استاندار شود یا معاون استاندار.مردم به خاطر رییس ستاد به دکتر روحانی رای نداده اند.در هر حال استان اردبیل نیازمند مدیریت جدید است .والسلام
کلام اله اکبرزاده نیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
بنام خدا

جناب آقای دکتر معصوم زاده عزیز
با اینکه در بسیاری از موارد باهم اختلاف نظر داریم ، اما نظریه و انتقاد حضرتعالی را نسبت به مدیریت بسته آقای استاندار کاملاً قبول دارم و انتقاد شما کاملا سازنده است با راهکار مشخص ... هرچند صدای من و تو در این منطقه شنیده نمی شود و پژواکی ندارد اما اگر نگوییم حسن انتقاد از بین خواهد رفت و بجایش تزویر و ریا جایگزین خواهد شد . پس بگوییم ... شما را از سرمایه های ارزشمند منطقه می دانم و برایتان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم ...

کلام اله اکبرزاده نیاری
ودود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
باسلام فرمایش اقاحمید صحیحه مدیران اب منطقه ای ، علوم پزشکی ، اموراقصادی و دارایی که ارادتشان به استاندار معجزه هزاره سوم هنوز در یادهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
فرهاد خان تو را که دارد دیگر هیچکس نیاز ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
تنها نیست بلکه کاره ای نیست
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
لطفا در حفظ حرمتها کوشا باشیم واقعا خودتان اگر جای آقای خدابخش بودید چکار می کردید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار