استاندار اردبیل گفت: طی سال‌های گذشته بخش گازی نیروگاه سبلان راه‌اندازی شده بود که بخش بخار آن تقریباً 350 میلیون دلار اعتبار لازم داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته این امر تحقق یافت.
کد خبر: ۲۳۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 27 May 2016

مجید خدابخش امروز در گفت‌و‌گو خود با خبرنگار فارس در اردبیل، با اشاره به اینکه کلنگ این نیروگاه همزمان با سفر رئیس جمهور در سال 93 توسط وزیر نیرو به زمین زده شده بود، اظهار کرد: تا به حال در تاریخ استان اقدام به این مقدار سرمایه‌گذاری توسط دولت مشاهده نشده بود که امیدواریم حاصل کار برکت روزافزون و توسعه همه‌جانبه اردبیل را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سه روز پیش این طرح توسط هیأت امنای صندوق توسعه ملی به تصویب رسید، تصریح کرد: هم اکنون نامه آن به عنوان انسداد به بانک مرکزی ارسال شده که یعنی 350 میلیون دلار ارز قطعاً برای نیروگاه سبلان اردبیل تخصیص یافته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تصویب این طرح فرآیند بسیار زیادی را طی کرد تا بالاخره به حول و قوه الهی به ثمر نشست، گفت: البته این مبلغ در واقع 85 درصد تسهیلات است که توسط صندوق توسعه ملی به مگاپروژه سبلان تزریق می‌شود و 15 درصد باقی‌مانده را باید سرمایه‌گذار تأمین کند.

خدابخش با اظهار اینکه خوشبختانه 15 درصد باقی‌مانده نیز توسط سرمایه‌گذار تأمین شده است، افزود: هم‌ اکنون پیمانکار این مگاپروژه مقدمات عملیات اجرایی را شروع کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار