فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به اینکه برای پیشگیری سریع معضل مواد مخدر یک دست صدا ندارد، گفت: مصرف مواد مخدر از روش سنتی به روش صنعتی تغییر یافته و این تغییر نیازمند یک همکاری و تعامل ویژه دستگاه‌ها برای مبارزه جدی است.
کد خبر: ۲۳۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 27 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی نظری شیخ احمد صبح امروز در دومین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر و گسترش آن در جامعه اظهار کرد: پیشگیری قدم مطلوب است و در این کار یک دست صدا ندارد و همگان باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: آسیب‌ها از تک وجهی به چند وجهی تبدیل شده و تنها فقر عامل آسیب‌ها و گسترش مواد مخدر نیست بلکه عوامل دیگری نیز در گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه تاثیرگذار است.

فرماندار خلخال خواستار حضور گسترده و جدی مدیران و کارشناسان ادارات عضو کمیته‌های پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال شد و گفت: با مدیرانی که در جلسات شهرستان حضور پیدا نمی‌کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نظری شیخ احمد افزود: باید قبول کرد این واقعیت را که آسیب مواد مخدر وارد جامعه شده و همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند تا پیشگیری انجام شود و بیش از 50 دستگاه فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر وظیفه دارند و دانشگاه‌ها در این مبارزه نقش گسترده‌ای دارند که باید حضوری جدی در آموزش و ارتقا آگاهی جامعه داشته باشند.

وی لزوم حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در حوزه مواد مخدر را مهم دانست و بیان کرد: مصرف مواد مخدر از روش سنتی در حال حاضر به روش صنعتی تغییر یافته و این تغییر نیازمند یک همکاری و تعامل ویژه دستگاه‌ها برای مبارزه جدی است.

نظری شیخ احمد اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: کاهش سن اعتیاد در جامعه، درصد معتادان شاغل و افزایش معتادان زن قابل توجه است که نباید از دید دستگاه‌های عضو در ستاد مبارزه با مواد مخدر به دور بماند.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلخال اضافه کرد: شناسایی نقاط آسیب‌خیز روستایی و شهری مهمترین عامل است که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا ستاد پیشگیری بتواند با اولویت‌بندی نقاط آلوده‌تر بحث مبارزه با مواد مخدر را آغاز کند.

در این جلسه سرگرد محمد رحمانی نماینده سپاه پاسداران نیز از تعامل ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر، سپاه و نیروی انتظامی و اداره اطلاعات خبر داد و افزود: محوریت اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف جامعه در پایگاه‌‌های مقاومت بسیج شهری و روستایی در برنامه سپاه ناحیه خلخال برای مبارزه با این آسیب اجتماعی قرار دارد.

در این جلسه نماینده ناجا و رئیس پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر خلخال نیز از کمبود امکانات برای مبارزه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان عمده مواد مخدر در سطح شهرستان و وسیع بودن حوزه‌های روستایی در بخش خورش‌رستم خبر داد.

همچنین در این جلسه از زحمات اداره ورزش و جوانان برای حرکت‌ پویا در زمینه برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر، ادارات کمیته امداد، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و دانشگاه پیام نور برای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تقدیر شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار