معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در آستانه فصل گردشگری و ورود مسافران به استان اردبیل با عسل‌فروشی‌های کنار جاده برخورد کرده و بساط آنها را برمی‌چینیم.
کد خبر: ۲۳۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 29 May 2016

بهلول تکلوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما سال گذشته نیز با این دوره‌گردها که به اصل صنعت زنبورداری و تولید شهد ناب سبلان لطمه و صدمه می‌زنند و در فصل گردشگری و مهاجرت زنبورداران با حضور در مسیرهای گردشگری اردبیل سعی در ایجاد موانع و مشکلاتی در عرصه عسل خالص سبلان را دارند شدیدتر از سال گذشته برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم فعالیتی را داشته باشند.

وی با انتقاد از عرصه عسل‌های با کیفیت پایین به نام سبلان در این فروشگاه‌های سیار و چادرهای کنار جاده بیان کرد: تمامی عسل‌های عرضه شده در این مسیرها با کیفیت پایین بوده و با تبلیغات کذایی انجام می‌شود که نمونه آن تبلیغات برای فروش عسل ملکه است در حالی که اصلا ملکه عسلی تولید نمی‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در آستانه فصل گردشگری و ورود مسافران به استان اردبیل با عسل فروشی‌های کنار جاده برخورد کرده و بساط آنها را برمی‌چینیم.

تکلوی ادامه داد: فعالیت این افراد دوره‌گرد و دست‌فروش سبب شده است تا شهرت عسل سبلان زیر سوال برود در حالی که ما از سال گذشته تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا برند عسل سبلان را جهانی و بین‌المللی کنیم.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی استان در این راستا با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها، دادگستری، مراجع انتظامی و قضایی و عوامل میراث فرهنگی و پلیس راه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا به مانند سال‌های گذشته بساط این عسل‌فروشی‌های حاشیه جاده‌ و دوره‌گردها را برچیند تا فعالیت آنها لطمه‌ای به برند عسل سبلان وارد نکند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: اکیپ‌هایی را نیز تدارک دیدیم تا با نظارت‌های مستمر جلوی عرضه و فروش عسل‌های تقلبی با عناوین و رنگ‌های مختلف گرفته شود تا گردشگران و مسافرانی که وارد اردبیل می‌شوند بتوانند نسبت به تهیه و خرید عسل ناب سبلان و شهد شیرین دامنه‌های این سرزمین چشمه‌های بهشتی اقدام کرده و سوغاتی مناسبی را با خود ببرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار