معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده خانه‌های بهداشت روستایی استان اردبیل به سامانه یکپارچه بهداشت کشوری با عنوان سیب مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 30 May 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، صادق حضرتی ظهر امروز در بازدید از خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان گرمی اظهار داشت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده خانه‌های بهداشت روستایی استان اردبیل به سامانه یکپارچه بهداشت کشوری با عنوان سیب مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی کشور گفت: این سامانه در سراسر کشور با اتصال تمامی خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی کشور، تمامی اطلاعات بهداشتی و درمانی افراد را در قالب شناسنامه الکترونیکی سلامت که اطلاعات کاملی از بیماری‌ها، سوابق نسخ، جراحی، واکسیناسیون و بیماری‌های مزمن خواهد داشت، را ثبت می‌کند.

حضرتی بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع‌آوری خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: اطلاعات ذخیره شده در این سامانه محرمانه بوده و تنها کابر مسئول امکان دسترسی به اطلاعات این سامانه را برای ارائه خدمات بهتر درمانی با توجه به سوابق بیماری افراد را خواهد داشت.

وی افزود: باید با همکاری و تعامل همه‌جانبه زمینه تجهیز تمامی خانه‌های بهداشت روستایی استان اردبیل به این سامانه کشوری فراهم شود تا بتوانیم از ثمرات مثبت و موثر این سامانه در استان بهره‌مند شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار