رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تولید ناخالص داخلی استان اردبیل 9 دهم درصد است در حالی که این میزان در سطح کشور به صورت میانگین 1.7 دهم درصد است که ما نصف متوسط تولید ناخالص کشور را در این استان شاهد هستیم.
کد خبر: ۲۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 16 April 2015

به گزارش فارس، سید حامد عاملی در نشست کارآفرینان و فعالان اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: درآمد سرانه مردم استان اردبیل نصف متوسط کشوری است و این حکایت از وضعیت اقتصادی این استان و عدم توسعه‌یافتگی آن است که باید فکری اساسی برای حل مشکلات و نارسایی‌ها در این بخش اندیشیده شود.

وی توسعه استان اردبیل را نیازمند ایجاد مشوق‌های مختلف در حوزه‌های جذب سرمایه‌گذاران و توسعه صنعتی و اقتصادی توصیف کرد و ادامه داد: در سال گذشته برای تسهیل امور و افزایش شاخص‌های درآمدها و سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت ما فعالیت‌های مثبت و رو به جلویی را داشتیم به طوریکه در حوزه سرمایه‌گذاری بخش صنعت با 350 درصد رشد روبه‌رو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: در بخش معدن برای اولین بار در استان بعد از سفر رئیس جمهور در سه پهنه معدنی که ذخایر آن امیدبخش بود، مطالعات اکتشافی انجام شده به طوریکه قرار است میلیاردها تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

عاملی به فعالیت‌های حوزه تجارت و صادرات استان اشاره کرد و ادامه داد: ما در یک سال گذشته 75 میلیون دلار صادرات از این استان داشتیم که باید این رقم به 150 میلیون دلار افزایش یابد.

وی اهمیت پیوستن استان اردبیل را به لیست هشت استان مرزی و محروم کشور با برخورداری از امکانات و برجستگی‌های جذب سرمایه‌گذاران ضروری خواند و بیان کرد: باید استان اردبیل جزو این هشت استان محروم و مرزی باشد چرا که ما وضعیت اقتصادی و صنعتی مناسبی را در این استان نداریم و اردبیل جزو استان‌های کمتر توسعه یافته کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان تأکید کرد: در توزیع اعتبارات عمرانی و اقتصادی باید استان اردبیل با توجه به عقب‌ماندگی از شاخص‌های ممتاز کشوری مورد توجه قرار گرفته و امکان تلاش‌ها و پیگیری‌ها در این حوزه به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار