به دنبال مطالبه افکار عمومی
مجید خدابخش در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل افزود: پروژه پتروشیمی اردبیل که در سال‌های گذشته و با هدف تولید کود مورد نیاز استان‌های همجوار کلنگ‌زنی شده بود، بعد از سال‌ها تاخیر و تعلل در اجرای این پروژه و راه‌اندازی پتروشیمی زنجان در این مدت توجیه اقتصادی خود را از دست داد.
کد خبر: ۲۴۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 08 June 2016

استاندار اردبیل با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل پیگیر اجرایی شدن پتروشیمی هستیم تا با تغییر در محصول تولیدشده آن زمینه سرمایه‌گذاری آن فراهم آید، گفت: ما به هیچ‌وجه از راه‌اندازی این پروژه به عنوان مطالبه مردم استان کوتاه نیامدیم چرا که در سال‌های گذشته با خرید زمین و صرف هزینه 15 میلیارد تومانی و قرارداد تامین گاز مقدمات احداث پتروشیمی اردبیل فراهم آمده است.

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل افزود: پروژه پتروشیمی اردبیل که در سال‌های گذشته و با هدف تولید کود مورد نیاز استان‌های همجوار کلنگ‌زنی شده بود، بعد از سال‌ها تاخیر و تعلل در اجرای این پروژه و راه‌اندازی پتروشیمی زنجان در این مدت توجیه اقتصادی خود را از دست داد.

رئیس شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل گفت: با تغییر محصول تولیدی پتروشیمی اردبیل قرار است این کارخانه به تدریج و در فازهای مختلف راه‌اندازی شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: ما به هیچ‌وجه زیر بار لغو اجرای این پروژه نرفتیم بلکه با تغییر نوع محصول آن از کود به پروپلین سعی می کنیم تا با تولید این محصول که بازار و مشتریان آن نیز وجود دارد با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها بتوانیم در این زمینه گام‌های جدی را برداریم.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل پتروشیمی اردبیل به بیش از 6 تا 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که با تغییر نوع محصول تولیدی آن آب مورد نیاز این کارخانه نیز 2 میلیون مترمکعب افزایش یافته و به جای 9 میلیون مترمکعب، پتروشیمی اردبیل با سیستم خنک کننده به 11 میلیون مترمکعب آب نیاز خواهد داشت.

استاندار اردبیل از مسؤولان آب منطقه‌ای خواست به سرمایه‌گذار قول تامین منابع آب موردنیاز کارخانه را بدهند تا انعقاد قرارداد و مراحل اجرایی آن آغاز شود.

وی بیان کرد: قطعا استانداردهای لازم در تامین منابع آب پتروشیمی و سایر صنایع و حتی منطقه ویژه اقتصادی مورد توجه قرار خواهد گرفت تا یک رویه مناسبی را در تامین منابع آب کیفی شاهد باشیم.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
تامین 11 میلیون متر مکعب آب، آن هم در دشتی که کمبود آب شرب دارد قطعا پایدار نخواهد بود.
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
برادر عزیزم در این شرایط قوانین کشور را برای صنعت توریسم که تغییر نمی دهند. پس تنها گزینه رشد صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی است شما نگران اب دشت اردبیل هستید استان آ ش هم برنامه انتقال آب ارس رو پی گیری می کنه و به راحتی دریاچه ارومیه را خشکاند ولی بدانید ریشه بی کاری را هم خشکانده شما برداشت نکنید استان آش تا از خواب بیدار شوید با توسعه پتروشیمی پالایشگاه تراکتور سازی و ... برداشت خواهد کرد.
باشید و ببینید
حیران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
بیش از 100 میلیون متر مکعب آب در سد سبلان در فاصله کمتر از 60 کیلومتری اردبیل سالهاست که بلااستفاده مانده و این سد که خروجی آب دشت اردبیل (اعم از آب سطح و زیرزمینی) را ذخیره می کند تا کنون دو بار سرریز کرده است.
سهم آبی که باید برای توسعه امروز دشت اردبیل مصرف می شد بی سر و صدا برای دهها سال بعد منطقه مشکین جمع آوری شده و می شود. مسئول این عدم توازن در مدیریت منابع آب استان کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
برادر عزیز آب یامچی بلا استفاده نیست فعلا آب مورد نیاز شبکه آبیاری تحت فشار بالادست کانال یامچی و کم فشار پایین دست کانال را که مجموعا حدود 5500 هکتار می باشد تامین میکند هر چند که این سد و حتی کانال احداث شده آن برای 11500 هکتار طراحی شده بود ولی متاسفانه با عدم پیگیری مسئولین آب استان به این وضعیت فعلی گرفتار شده است و در نتیجه حتی شبکه 1000 هکتاری احداث شده علی بلاغی به همراه زارعینش چشم انتظار آب یامچی باقی مانده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار