معاون فرماندار خلخال گفت: نانوایان این شهرستان آرد تولیدی نامرغوب برخی از کارخانه های آرد سازی استان را خریداری نمی کنند.
کد خبر: ۲۵۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 23 June 2016

به گزارش ایرنا ، جابر قربان زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: به رغم افزایش نسبی کیفیت آرد تولیدی در بیشتر کارخانه های آرد سازی استان اردبیل هنوز یک کارخانه همچنان به تولید آرد نامرغوب و بی کیفیت ادامه می دهد و این امر موجب شده نانوایان خرید آرد از این کارخانه را برای همیشه قطع کنند.
وی با اشاره به افزایش کم فروشی در سطح نانوایی های آزاد پز خلخال گفت: به دلیل وجود خلاء قانونی در تعیین وزن نان پخت شده در نانوایی های آزاد پز از سوی کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان ها نظارت و برخورد با تخلف پایین بودن وزن نان تولیدی در این نانوایی ها در شرایط فعلی مشکل به نظر می رسد.
قربان زاده از تشکیل کمیته مشترک بازرسی و نظارت بر نانوایی های خلخال خبرداد و افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان دانشکده علوم پزشکی ، اداره صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان غله ، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان خلخال است که به صورت سرزده اقدام به موجودی گیری فیزیکی و بازرسی کیفیت خمیر و نان تولیدی از نانوایان این شهرستان خواهند کرد.
وی همچنین به تشکیل پنج مورد پرونده تخلف نانوایان خلخال در نیمه اول ماه مبارک رمضان در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: نانوایان متخلف به جرم تعطیل خودسرانه ، تغییر نوع پخت ، کم فروشی ، عرضه آرد به صورت خارج از شبکه و استفاده از جوش شیرین به پرداخت هشت میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شده اند.
بقیت الله بابایی ، رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه از بازرسی 182 نانوایی در یک ماه گذشته خبرداد و گفت:
تنها دو مورد از این موارد تخلف شناسایی و متخلفان به پرداخت پنج میلیون ریال جریمه محکوم شده اند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار