در اولین شب قدر:
علاوه بر مرکز استان در شهرها و روستاهای مختلف اهالی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها امامزاده‌ها و تکایا اولین شب قدر را مصادف با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) گرامی داشته و زمزمه «بک یا الله» را نجوا کردند.
کد خبر: ۲۵۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 25 June 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل ازخبرگزاری فارساز اردبیل، مراسم شب قدر که شامگاه جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی، مسجد میرزاعلی اکبر و خیابان‌های اطراف با شکوه و حضور اهالی مومن اردبیل تا سحر با زمزمه‌ای از دعا و نیایش و قرآن گرفتن بر سر برگزار شد شرکت کنندگان از معبود خود غفران و رحمت و رقم زدن یک سال سرنوشت بی‌همتایی را خواستار شدند.

در شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) اهالی مومن و دارالارشاد اردبیل در حالی که بعد از نماز مغرب و عشا در مصلا و خیابان‌های اطراف گرد هم آمده بودند اعم از زن و مردم بعد از سخنرانی آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در باب فضایل حضرت علی (ع) با همراه داشتن مفاتیح‌الجناح و قرآن کریم زمزمه «یا رب یا رب» سر داده و با توسل به ائمه اطهار (ع) در شب قدر خواستار رهایی از آتش دوزخ و بخشش گناهان و معاصی خود را از درگاه ربوی کردند.

اردبیلی‌ها تا سحر زمزمه «بک یا الله» سر دادند + تصاویراردبیلی‌ها تا سحر زمزمه «بک یا الله» سر دادند + تصاویر

در شب ضربت خوردن شهید عدالت حضرت علی (ع) در حالی تا پاسی از شب اردبیلی‌ها زمزمه مهربانانه بخشش و رحمت الهی را از معبود خود طلب کردند که دراین شب گرانقدر همه آمده بودند تا با اشک‌های چشمان خود از دردهایش رفع گناهی و معاصی را برچینند و زنگار غفلت و بی‌توجهی را بشویند تا خداوند متعال در این شب قدر رحمت خود را نازل کند.

اردبیلی‌ها تا سحر زمزمه «بک یا الله» سر دادند + تصاویر

حضور گسترده اهالی اردبیل در این مراسم به همراه برپایی ایستگاه‌های صلواتی از سوی شهرداری، انتقال اهالی از مناطق مختلف به مصلا، تلاش پلیس برای نظم و امنیت بخشی به مراسم و همچنین همت کارگران شهرداری برای نظافت عمومی اطراف مصلای اردبیل و مفروش کردن منطقه به فرش، موکت و زیرانداز و تدارک سایر امکانات برای مومنان روزه‌دار و در جوار رحمت الهی حال و هوای خاص به مراسم شب قدر امسال بخشیده است.

اردبیلی‌ها تا سحر زمزمه «بک یا الله» سر دادند + تصاویراردبیلی‌ها تا سحر زمزمه «بک یا الله» سر دادند + تصاویر

به گزارش تابناک اردبیل، علاوه بر مرکز استان در شهرها و روستاهای مختلف اهالی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها امامزاده‌ها و تکایا اولین شب قدر را مصادف با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) گرامی داشته و زمزمه «بک یا الله» را نجوا کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار