مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بنده معتقدم که استقلال مطبوعات باید به شکل کامل رعایت شود تا فعالان این عرصه بتوانند قلم به دست گرفته و فعالیت‌های شایسته‌ای را انجام دهند.
کد خبر: ۲۵۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 26 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید ناصر اسحاقی در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: یکی از آفت‌هایی که ما در استان با آن روبه‌رو هستیم عدم توجه به جایگاه مطبوعات و تزریق منابع اعتباری از سوی دستگاه و نهادهای مختلف به فعالان این حوزه است که به جای اختصاص 2 درصد اعتبار خود به حوزه فرهنگ در حال حاضر فقط انتظار چاپ مطالب و انتشار موضوعات متنوع را دارند.

وی گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نتوانستند از ظرفیت و قابلیت مطبوعات و قلم به دستان چیره در این حوزه استفاده کنند چرا که اشکالی ندارد هر دستگاه و نهادی در امر فرهنگ‌سازی و توجه به فعالیت‌ها در این حوزه حمایت مالی را در چاپ موضوعات و انتشار مطالب انجام دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: ما بارها در جلسات شورای اداری و برنامه‌ریزی با حضور استاندار اردبیل ضرورت توجه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را به پرداخت 2 درصد از سرجمع اعتبارات خود به حوزه فرهنگ یادآور شدیم و اعلام کردیم که اگر این 2 درصد به معنای واقعی اختصاص پیدا کند منابع حاصل از این محل می‌تواند راهگشا در برنامه‌های فرهنگی و هنری به ویژه تقویت رسانه‌ها باشد.

اسحاقی با بیان اینکه ما به استقلال مطبوعات اعتقادی کامل داریم و هیچ وقت نخواستیم مطالبه دستگاه اجرایی را بدون پرداخت هزینه به رسانه‌ها ابلاغ کرده و یا تحمیل کنیم، یادآور شد: ما از پیشنهادات و نظرات رسانه‌ها نیز در تقویت همگرایی و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با حوزه فرهنگی استقبال می‌کنیم و خودمان را پیش‌رو و پرچمدار این حرکت می‌دانیم.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردبیل گفت: این اداره به شکل مستقل در دو مقطع با عمر کوتاه راه‌اندازی و سپس منحل شده است و ما نیز چارت این اداره را معین کردیم ولی در راه‌اندازی آن با مشکلات سخت‌افزاری روبه‌رو هستیم.

اسحاقی افزود: ما قصد داشتیم تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به ساختمان مجتمع فدک انتقال دهیم تا ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در محل کنونی باشد اما این کار به نتیجه نرسیده و هر زمان مشکل سخت‌افزاری برطرف شود آماده راه‌اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل هستیم.

وی فعالیت‌های فرهنگی با هدف به حداقل رساندن آسیب‌ها در این حوزه را یادآور شد و گفت: هیچ فعالیت فرهنگی و هنری آسیب‌زایی وجود ندارد چرا که اصل فرهنگ بر شیوه و روش زندگی بهتر است و ما قطعا در این حوزه اقدامی را انجام نمی‌دهیم که از کمال به نقص و از شرایط مثبت به منفی برسیم بلکه حرکت ما روبه‌ جلو است.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل در مورد بسته‌های شیک و متنوع مواد دخانی و مخدر برای جذب مخاطبان بیشتر نیز گفت: اهداف ما را از افغانستان و پاکستان تا عراق کشورهای آسیب‌زا در این حوزه تشکیل می‌دهد که ضرورت دارد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حساسیت بیشتر عمل کرده و مانع از واردات سیگارهای خارجی شویم.

اسحاقی در پایان سخنان خود گفت: البته تولید سیگار در داخل کشور با علایم هشداردهنده حرکت خوبی است که باید بیش از هر زمان دیگر چنین اقدامات هشداردهنده مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار