به همت موسسه مردم نهاد نسیم مهر نمین؛
بیاییم درجه گذشت را در جامعه بالا برده و از خطاهای هم چشم پوشی کنیم, چرا که خداوند بزرگ و منان ستار العیوب است و می پسندد که بندگانش نیز رنگ خدایی بگیرند.
کد خبر: ۲۵۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶ 27 June 2016

امام علی می فرمایند:

"بگذارید و بگذرید و ببینید و دل مبندید، چشم بیندازید و دل مبازید که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت..."

ترویج فرهنگ گذشت در شهر نمین با طرح

به گزارش تابناک اردبیل سه شبی است که در مکان احیای شب های قدر نمین بنری نصب شده است و روی آن کلمه " گذشتم" حک شده است. مردم شهر نمین پیر و جوان ، زن و مرد هر کدام اندکی جلوی بنر مکث می کنند سپس امضایی به معنای واقعی که نشان دهنده گذشت از هر چه در گذشته بود بر روی آن می زنند.

طرح " گذشتم" که به همت "موسسه مردم نهاد نسیم مهر" و در راستای نهادینه کردن "فرهنگ گذشت" اجرا شده است نوعی شور و اشتیاق نسبت به مقوله گذشت را در شهر نمین موجب شده است.

نوید یوسفی از اعضای هییت مدیره نسیم مهر در این باره گفت: بی شک نهادینه کردن فرهنگ گذشت در جامعه بستر می خواهد و چه بستری بهتر از شب های قدر. فرهنگ گذشت را باید با کارهای ساده در جامعه نهادینه کرد و این طرح در کمال سادگی بسیار عمیق و تاثیر گذار می باشد.

وی افزود: بیاییم درجه گذشت را در جامعه بالا برده و از خطاهای هم چشم پوشی کنیم, چرا که خداوند بزرگ و منان ستار العیوب است و می پسندد که بندگانش نیز رنگ خدایی بگیرند.

ترویج فرهنگ گذشت در شهر نمین با طرح

نوید شفیقی که خود نیز امضایی بر این بنر زده است گفت: این طرح ما را به گذشته هایمان خواهد برد و به چالشی دعوت می کند که ببینیم آیا می توان از کسی که در زندگیمان بوده و تاثیری در زندگیمان گذاشته گذشت کنیم یا خیر؟

در واقع این طرح را می توان یک حرکت فرهنگی میدانی با ضریب تاثیر بالا و با هزینه کم عنوان نمود که تمام اقشار را نسبت به یک مقوله مشارکت داده است. امضای هرشخص که نشان تعهدش است وقتی بر این بنر سفید زده شود بیانگر نشانی از گذشت او خواهد بود و جمعی از این امضاها توسط افراد مختلف نشانگر این است که چقدر مردم با گذشتی داریم .

ترویج فرهنگ گذشت در شهر نمین با طرح

ترویج فرهنگ گذشت در شهر نمین با طرح

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار