مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت:
علاقمندان و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری می توانند با شماره 88622189 و شماره نمابر 88622178 تماس حاصل فرمایند.
کد خبر: ۲۵۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 05 July 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: آخرین فرصت شرکت کنندگان در سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد گردشگری حلال - ظرفیت ایرانی تا 15 مرداد ماه سال جاری است.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، کریم حاجی زاده با بیان این مطلب گفت: استان اردبیل هم سو با سایر استان ها با اعلام فراخوان برگزاری این جشنواره از 15 اردیبهشت ماه تا 15 مرداد سال جاری، آماده پذیرش ایده ها و نوآوری های حوزه گردشگری در چهار حوزه عکس در دو بخش حرفه ای و عمومی، فیلم، سفرنامه نویسی و ایده های نو از سوی علاقمندان به شرکت در این جشنواره است.

وی با بیان اینکه به تمامی افرادی که آثارشان به جشنواره راه یابد، گواهی شرکت در جشنواره اهداء خواهد شد، افزود: همچنین آثار ارسالی در نمایشگاه جنبی این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد.

حاجی زاده با اشاره به اینکه ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی "www.Irantourismfestival3.com" صورت می گیرد، اظهار داشت: علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، میدان شیخ بهایی، برج صدف، طبقه 9، واحد 96 ارسال کنند تا نیمه دوم مرداد ماه امسال، آثار برگزیده انتخاب و مورد داوری قرار گیرند.
وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه جشنواره، نمایش آثار و اهداء جوایز، همزمان با اختتامیه نمایشگاه در 19شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول؛ سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری در چهار بخش با بهره گیری از "گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی" یعنی حلال بودن خدمات و تولیدات گردشگری در ایران مانند میهمان نوازی، خوراک، پذیرایی، سوغات، آداب و سنن، تنوع فرهنگی، پوشش سنتی، اقامت، صنایع دستی، گردشگری سلامت، بقاع متبرکه و ... برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آثار دریافتی در حوزه عکس در دو بخش عمومی (هرگونه عکس و سلفی با موضوع جشنواره) و حرفه ای داوری خواهند شد که باید در جغرافیای ایران و در فاصله زمانی سال 93 تا زمان پایان مهلت ارسال اثر عکاسی شده باشند، افزود: هر هنرمند می تواند، حداکثر 5 قطعه عکس برای شرکت در جشنواره ارسال کند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه آثار ارسالی فیلم می تواند در هر قالبی (داستانی، مستند، انیمیشن، کلیپ، آنونس بلند و کوتاه) ارسال شوند، یادآور شد: اما معیار اصلی در گزینش فیلم ها برای قضاوت، ارتباط با صنعت و فرهنگ گردشگری خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آثار ارسالی در حوزه سفرنامه نیز باید شامل مقصدی در داخل ایران و بر اساس ظرفیت های گردشگری حلال نوشته شود و دارای ساختاری چون شروع تاثیرگذار بر خواننده، به کارگیری خلاقيت برای خلق یک داستان جذاب، معرفی راوی، توصیف موقعیت مکانی، شرح زمان، فصل و موقعیت آب و هوایی، بیان انگیزه سفر، روایت اتفاقات سفر، شرح ارتباط با مردم محلی و آداب و رسوم،جمع بندی سفرنامه و ارتباط آغاز و پایان و .... باشد.

این مقام مسئول از جمله اقدامات انجام شده در این راستا به بارگذاری پوستر جشنواره بر روی پرتال این اداره کل، انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، تشکل های وابسته و دانشگاه ها جهت درج فراخوان جشنواره بر روی پرتال خود، هماهنگی لازم با مرکز صدا و سیمای اردبیل جهت پخش تیزر اطلاع رسانی و مصاحبه با خبرگزاری ها در رابطه با موضوع جشنواره اشاره کرد و افزود: همچنین پوستر جشنواره برای نصب در تابلوهای اعلانات دستگاه های اجرایی و تأسیسات گردشگری توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بنر فراخوان جشنواره جهت نصب در میادین، مقابل اداره کل، موزه ها و مبادی ورودی و گردشگرپذیر شهر نصب شد، اظهار داشت: همچنین ضمن مکاتبه با جوامع و انجمن های مرتبط با گردشگری جهت اطلاع رسانی جشنواره مذکور به علاقه مندان، جلسه هماهنگی با جوامع و انجمن های مرتبط با گردشگری به ویژه تشکل و انجمن های مربوطه جهت شرکت فعال درحوزه رقابتی عکس و فیلم جشنواره برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش آگاهی بیشتر عموم جامعه از اهمیت و ارزش های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صنعت گردشگری و نیز افزایش مشارکت و همکاری مردم در خلق ایده ها و تفکرات نوین و معرفی فرصت ها و استعدادهای گوناگون صنعت گردشگری در مدیریت بهینه حضور گردشگران بین المللی عنوان کرد.

گفتنی است: علاقمندان و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری می توانند با شماره 88622189 و شماره نمابر 88622178 تماس حاصل فرمایند.

 
15 مرداد آخرین فرصت شرکت در جشنواره مشارکت ملی گردشگری
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار