کد خبر: ۲۶۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 14 July 2016

تايماز نظمي

بالاخره رويا به واقعيت پيوست ، وقتي در ١٥ آبان ١٣٩٢ دكتر خدابخش سكانداري استانداري استان محروم اردبيل را بدست گرفت برخلاف در باب تصویب یک فوریت ایجاد منطقه آزاداستانداران قبلي راهي جدا از آنها پيش گرفت، ايشان دست بر روي زخم قديمي استان گذاشت ، توسعه صنعتي، و از مگا پروژه ها سخن بميان آورد.

شايد وقتي كه خدابخش اينها را بيان مي كرد كمتر كسي آن را جدي گرفت و بيشتر آنرا ژست سياسي و تبليغاتي ناميدند، ولي خدابخش همانطوريكه در كارنامه هاي قبلي خود بخصوص در استانداري آذربايجان شرقي نشان داده بود، در تحقق روياهاي خود بسيار جدي بود و تلاش مي كرد تحول جدي در استان اردبيل ايجاد نمايد و توسعه اين منطقه محروم را پايه گذاري نمايد.

يكي از مگا پروژه هاي خدابخش ، منطقه آزاد تجاري صنعتي مغان بود كه انرژي زيادي روي آن گذاشت و بسان فرمانده مغرور ميدان جنگ تمام پل هاي پشت سر خود را خراب كرد و به سربازان خود اعلام كرد يا پيروز شويد و يا كشته ( چون پلي براي بازگشت وجود ندارد)

اما خدابخش از جايي ضربه خورد كه آنرا نقطه قوت خود مي دانست ، در مجلس نهم نمايندگان استان اردبيل هركدام از افراد صاحب نفوذ در مملكت بودند و خدابخش هم اتفاقا از گزينه هاي انتخابي مجمع نمايندگان استان بود كه توسط دولت تدبير و اميد برسركارآمد.

عدم اتحاد و وحدت نمايندگان مجلس نهم و ارائه لايحه منطقه آزاد در زمان نامناسب باعث شد منطقه آزاد در مجلس نهم تصويب نشود و به نوعي خدابخش روياهاي خود را ازدست رفته ديد.

ولي به قول روانشناسان در لحظه اي كه فكر مي كني به آخر خط رسيدي نقطه پيروزي توست. چشم خدابخش به صندوق هاي راي در هفتم اسفند ٩٤ و دهم ارديبهشت ٩٥ بود. او همچنان اميدوار بود. اميد به تدبير مردم خويش و اميد به تركيب مجلس دهم نيروهاي اصلاح طلب استان هم بادرك شرايط حساس استان اردبيل تمام انرژي خود را بكار گرفتند تا نيروهاي همسو با دولت را راهي مجلس كنند و ملت هم به نداي فعالين مدني و اصلاح طلبان لبيك گفت و همه هفت نماينده استان را تغيير داده و نيروهاي تازه نفس ، كم حاشيه و عمدتا اصلاح طلب و همسو با دولت را راهي مجلس كردند

شايد بيشتر از همه خدابخش از نتيجه انتخابات مجلس دهم راضي بود . او از فرداي انتخابات رايزني خود را آغاز كرد و اينبار در كنار نمايندگان مجلس اردبيل، به سراغ ساير افراد و اشخاص تاثير گذار استان و كشور هم رفت. مجلس دهم تشكيل شد و مجمع نمايندگان استان به رياست بشيرخالقي تشكيل شد و از همان ابتدا حمايت خود را از تشكيل منطقه آزاد مغان اعلام كردند.

بار ديگر بارقه اميد در دل مسئولين ، فعالين مدني و دلسوزان استان روشن شد و اينبار با اميد به تركيب مجلس دهم ( نايب رييسي دكتر پزشكيان، تشكيل فراكسيون نمايندگان ترك زبان و...) با قدرت بيشتري به تلاش خود ادامه دادند. خيلي جشن زودهنگام گرفته بودند ولي اظطراب در دل مديران ارشد استان موج مي زد . همه منتظر روز موعود بودند.٢٣ تيرماه ١٣٩٥ روز موعود فرارسيد. و روز تاريخي براي استان اردبيل رقم خورد و منطفه آزاد تجاري صنعتي مغان به تصويب مجلس رسيد.

* تبريك به مردم شريف آذربايجان بخصوص استان اردبيل كه عليرغم وجود پتانسيل زياد در زادگاهشان همچنان در محروميت زندگي مي كنند. اين موفقيت اولين محصول انتخابات هفتم اسفند مي باشد كه نصيب مردم محروم اردبيل شد.

* تبريك به نماينده ولي فقيه در استان اردبيل ، حضرت آیت ا... عاملي كه هميشه بار سنگين مشكلات استان بر دوش ايشان است.

* تبريك به استاندار محترم كه بعد از آمدن به اردبيل، پايه هاي توسعه در اردبيل را تغيير داد و توسعه صنعتي را فرهنگ سازي نمود و مگا پروژه ها را تعريف كرد و پيگير شد

* تبريك به نمايندگان مجلس دهم ، كه نشان دادند همچنان در طرح هاي ملي همراه مردم هستند.

* تبريك به علي دايي فرزند صادق و صالح آذربايجان و اردبيل، كه از تمام اعتبارات شخصي خود براي عمران و آباداني استان اردبيل استفاده كرد.

* تشكر از الياس حضرتي ، نماينده مردم تهران در مجلس ، كه خودش يك فراكسيون در مجلس هست.

* تشكر از اهالي رسانه بخصوص رسانه هاي استان اردبيل كه در طول دوسال گذشته با بيان مطالبات مردم در تصويب اين مصوبه ياري كردند

* تشكر از فعالين مدني و فرهنگي آدربايجان و استان اردبيل كه به علت تعداد زياد امكان نامبردن فراهم نيست.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
تابناک عزیز
جسارتا ،بهتر بود نوشتۀ ایشان را به جای انتشار در ستون یادداشتها در ستون تبریکات منتشر می کردی. او مقاله نویس نیست تبریک گو هست
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
خیلی احساساتی شدی برادر هنوز درمجلس تصویب نشده وثانیا این منطقه ازاد درکدام کمرک اجرایی می شود؟بیله سوار پارس اباد ؟یا نمین که اصلا زیرساخت ندارد؟این مناطق یک ایراد هم دارد که باید ازالان مسئولین به فکران نیز باشند گرانی لجام گسیخته زمین و.....راستی به علی دایی چراتبریک گفتی؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار