مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از توزیع کتاب های محیط زیستی با هدف اشاعه فرهنگ طبیعت دوستی و احترام به حیات وحش در کتابخانه های استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 22 April 2015

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، سید رضا موسوی در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: نهادینه شدن تدریجی فرهنگ طبیعت دوستی در میان شهروندان، اشاعه فرهنگ احترام به حیات وحش و طبیعت مستلزم کار جمعی است.

وی پسماندهای شهری و شکار را از عوامل مهم تهدید محیط زیست در استان دانست و افزود: روز زمین پاک بهانه ای است برای این که توجه مردم به سمت اهمیت محیط زیست و نقش آن در توسعه جوامع معطوف شود.

وی آمادگی حفاظت محیط زیست استان را را برای برگزاری برنامه های مشترک با کتابخانه های عمومی در خصوص معرفی و امانت کتابچه های معرفی اهمیت محیط زیست، طبیعت و حیات وحش اعلام و از چاپ کتاب های مختلف تخصصی زیست محیطی در مرکز نشر این اداره کل خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل هم در این دیدار با بیان این که حفظ طبیعت و حیات وحش از وظایف شرعی، قانونی و اخلاقی هر شهروندی است ،گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی ، توزیع بروشورهای اطلاع رسانی و معرفی کتابچه های مرتبط می تواند به فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان به دوستداری و حفظ محیط زیست کمک کند.

رباب عزیز خانی آمادگی کتابخانه های عمومی استان را برای به عضویت در آوردن کارکنان محیط زیست و خانواده های آنان و آموزش کتابداران اداره کل محیط زیست استان را اعلام و از راه اندازی سازه های مطالعاتی در مراکز محیط زیست در صورت همکاری این اداره کل خبر داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار