معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور از تلاش این سازمان برای تربیت امدادگران کارورزیده خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 21 July 2016

سید حمید جمال الدینی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز علمی ، کاربردی و معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اهداف راه اندازی مراکز علمی ، کاربردی هلال احمر گفت: این مراکز برای تربیت نیروهای متخصص در رشته های مرتبط راه اندازی شده و فارغ التحصیلان آن در رشته های مربوطه نیروی ماهر محسوب می شوند.
او با اشاره به اینکه برنامه ریزی ، استمرار و تربیت نیروی ماهر از جمله کارهای هلال احمر است، اظهار کرد: آموزش همگانی دایره وسیعی است که در هر بخشی جمعیت هلال احمر وظیفه خاصی دارد و باید به این مسوولیت ها دقت شود تا چنین وانمود نشود که جمعیت به تنهایی متولی تمامی مراحل بخش ها است.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر در برخی جاها نقش اجرایی ، در برخی جاها نقش کمکی و در برخی موارد نقش مطالبه گری دارد.
جمال الدینی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: برای آموزش استاندارد هر نفر 600 اتا 800هزار ریال هزینه صرف می شود.
وی اظهار کرد: برای آموزش باید کلاس ، مربی و ناظر استاندارد داشت و استاندارد سازی آموزشی نیازمند هزینه است.
وی با اشاره به اینکه باید در قبال هزینه های آموزشی نتیجه مورد نظر را هم بگیریم اظهار کرد: آموزش مقوله بسیار مهمی است و جمعیت هلال احمر کشور در این زمینه گام های موثر و علمی برداشته است.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه برای آموزش باید در بین اقشار مختلف مردم دغدغه ایجاد کرد افزود: باید از تمام امکانات برای ترغیب مردم به آموزش استفاده کرد تا بتوان اهداف تدوین شده در این مورد را پیاده کرد.
جمال الدینی گفت: مدیرعامل ، مسوولان شعب و تمام دست اندرکاران هلال احمر باید برای تشویق مردم به آموزش برنامه ریزی کنند و می توان از ظرفیت گروه های مرجع برای ایجاد انگیزه آموزشی در مردم استفاده کرده و در این مورد مثمر ثمر واقع شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی هلال احمر اردبیل ، او با بیان اینکه کمبود کارشناس آموزشی در شعبه های هلال احمر واقعیتی است که ما هم به آن واقف هستیم ، افزود: امکان جذب یا تبدیل وضعیت کارشناس آموزشی برای هر شعبه هلال احمر وجود ندارد ، باید به فکر امدادگر - آموزشگر بوده و از آنها در دو حوزه امدادگری و آموزشی استفاده کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این جمعیت انبار خود را برای استفاده در مواقع بحرانی آماده کرده گفت: مواد غذایی و امکانات مورد نیاز در مواقع بحرانی در انبارها جمع آوری شده است.
بهرام غیبی افزود: جمعیت هلال احمر استان انبار اقلام غذایی را تنها به مرکز استان متمرکز نکرده بلکه در شعب شهرستانی هلال احمر هم انبار ایجاد شده است.
او همچنین با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان از نظر اقلام خوراکی برای توزیع در زمان حوادث مترقبه و غیر مترقبه مشکل خاصی ندارد گفت: مادگی هلال احمر استان اردبیل در زمان حوادث طبیعی و غیر طبیعی ثابت شده و زحمت کشان این نهاد داوطلبانه نمره قابل قبولی کسب کرده اند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار