امام جمعه مشگین شهر گفت: بر اساس آموزه های دینی رعایت عفاف و حجاب سند اطاعت مطلق از پرودگار عالم است که هم برای زن و هم برای مرد واجب می باشد.
کد خبر: ۲۶۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 22 July 2016

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه های این هفته نماز جمعه مشگین شهر افزود: بی حجابی نشانه بی هویتی و پذیرش فرهنگ بیگانه است.
او با بیان اینکه هیچ گوهر ارزشمندی برای انسان همچون حجاب نیست گفت: اگر حجاب اسلامی در جامعه به نحو احسن رعایت شود امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه ارتقا خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در بیش از 900 نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می شود و ایران اسلامی رکورد دار برپایی نمازهای جمعه در بین ممالک اسلامی است.
وی از حضور پر شور اهالی مشگین شهر در نماز جمعه قدردانی کرده و از نماز جمعه به عنوان تریبون نظام و شبکه رسانه ای اسلامی یاد کرد.
امام جمعه مشگین شهر همچنین با اشاره به برداشت غلات در منطقه به تشریح نقش زکات در فقر زدایی و توسعه اقتصادی پرداخت و کشاورزان را نسبت به عمل به این واجب الهی سفارش کرد.
امام جمعه مشگین شهر از سکوت معنی دار مجامع حقوق بشر در مقابل کشتار مسلمانان منطقه کشمیر انتقاد کرد و از این منطقه به عنوان فلسطین گمنام نام برد.
تشریح چگونگی کودتای مرموز ترکیه و نقش دلارهای سعودی در ترویج خشونت در منطقه و بستر سازی آل سعود برای سلطه بیشتر استکبار جهانی در کشورهای اسلامی از دیگر سخنان امام جمعه مشگین شهر بود.
حجت الاسلام باوقار در پایان با دعوت از شهروندان برای صرفه جویی در استفاده از برق خواستار اتخاذ تدابیر لازم در واحدهای تولیدی و مراکز درمانی برای جلوگیری از قطعی جریان برق شد.
شهرستان مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار