مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: 1400 نفر بیکار در حوزه IT در استان اردبیل داریم.
کد خبر: ۲۶۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهروز رزمی شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی مسؤولان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در محل فرمانداری مشگین‌شهر که با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستان و نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌های حوزه فناوری با مشکلاتی مواجه هستیم که اگر بتوانیم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم اشتغال خوبی می‌توانیم در این حوزه ایجاد کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در استان اردبیل و در حوزه IT بیش از 1400 نفر بیکار داریم.

وی با اعلام این خبر که در استان اردبیل 746 روستا و در شهرستان مشگین‌شهر 68 روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرد، یادآور شد: تمامی اقدامات این امر مهیا شده است و به زودی با حضور مقام عالی دولت در حوزه فناوری این روستاها از اینترنت می‌توانند استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل عنوان کرد: 60 هزار تلفن ثابت در شهرستان مشگین‌شهر وجود دارد که از این رقم 260 روستا از وجود تلفن خانگی بهره می‌برند.

رزمی خاطرنشان کرد: داخل شهرستان مشگین‌شهر هزار کیلومتر فیبر نوری وجود دارد و به زودی با تغییراتی که در حال انجام است کل شهرستان مشگین‌شهر از نسل 3 بهره خواهند برد و در برخی نقاط مشگین‌شهر از فناوری LTE نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: نسل تلفن‌های ثابت در حال تغییر است که 440 هزار تلفن ثابت در استان وجود دارد که ما به زودی 100 هزار خط تلفن با فناوری N.G.N که مانند خط های موبایل امکانات دارد فعال خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار