استاندار اردبیل گفت: در دو سال اخیر، استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار توانسته رتبه اول را در سطح کشور به دست آورد.
کد خبر: ۲۶۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش شامگاه شنبه در جلسه کشوری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: امسال در سطح کشور تصمیم بر این است تا 7 هزار و 500 واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگردد که ما از زمانی که در این استان مسؤولیت گرفتیم تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در کنار محور کشاورزی و گردشگری به عنوان مبنای توسعه استان در بخش صنعت نیز بتوانیم به یک جهش واقعی دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: در این زمینه توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی با ارزش افزوده بسیار بالا و خلق ثروت مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن با یک نگاه حمایتی از سرمایه‌گذاران سعی می‌کنیم تا فضای تاریک و منفی نسبت به سرمایه‌گذاری را در استان اردبیل اصلاح کنیم.

استاندار اردبیل گفت: در دو سال اخیر استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار توانسته رتبه اول را در سطح کشور به دست آورد.

خدابخش تصریح کرد: در این زمینه و در بهبود فضای کسب و کار رتبه اول را به دست آوردیم به طوری که از هزار و 650 جواز تاسیس صادر شده نیمی از آنها مربوط به دولت تدبیر و امید است.

وی یادآور شد: در دوران رکود و تورم 850 جواز تاسیس صادر شده که امیدواری زیادی برای بهبود فضای کار و رفع مشکلات و نارسایی‌ها را شاهد هستیم

استاندار اردبیل از قائم مقام و معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خواست تا برای استان‌های محروم و مرزی همچون اردبیل مزیت خاص سرمایه‌گذاری تعریف شده و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی پیش‌بینی شود و یا اینکه سود بانکی و واگذاری زمینه به شهرک‌ها صنعتی با شرایط خاص انجام شود.

رئیس شورای تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری ادامه داد: اگر این مزیت‌ها و مشوق‌های نباشد محال است که سرمایه‌گذاران بتوانند در اردبیل حضور پیدا کنند.

خدابخش به شناسایی 297 واحد راکد در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: از این تعداد 20 واحد راه‌اندازی شده، 32 واحد معرفی به بانک و 94 واحد نیز به دلیل داشتن شرایط خاص در اولویت بررسی و رفع مشکل قرار دارند.

وی با بیان اینکه با افزایش نرخ ارز در سال‌های گذشته تامین مواد اولیه و همچنین کالاهای با مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو شده است، گفت: سرمایه‌گذارانی که بیش از 100 درصد سرمایه‌گذاری کردند مشارکت آنها به عنوان آورده اولیه در تسهیلات بانکی عملا سخت و دشوار است و باید در این زمینه بانک‌های عامل همکاری بیشتری داشته باشند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید وضعیت خوبی را در قالب ستاد تسهیل برای صاحبان واحدهای تولیدی همچون نادیده گرفتن چک برگشتی، معوقات بانکی و ... پیش‌بینی شده که امیدواریم با همکاری بانک‌ها زمینه پرداخت تسهیلات جدید بدون وثیقه‌های جدید مورد نیاز از سوی بانک‌ها انجام شود.

خدابخش عنوان کرد: ما به صورت هفتگی جلسات ستاد تسهیل را برگزار می‌کنیم و تمام تلاشمان بر این است تا در قالب این اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها بتوانیم بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار