رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 95 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل کوچک و خرد است.
کد خبر: ۲۶۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 24 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حامد عاملی شامگاه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به صورت ملی در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: از سال 92 گام‌های جدی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برداشته شده به طوری که بخش صنعت در تولید ناخالص استان اردبیل 9 دهم درصد است که باید این رقم حداقل دو برابر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای تقویت این اصل باید صنعت و تولید مورد حمایت قرار گرفته و سرمایه‌گذاری‌‌ها تقویت شود گفت: سهم صنعت استان اردبیل در اقتصاد 6 درصد است در حالی که متوسط کشوری حدود 11 درصد می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 95 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل کوچک و خرد است.

عاملی بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 650 جواز تاسیس طرح‌های توسعه‌ای استان اردبیل صادر شده که 815 جواز تأسیس از نیمه دوم سال 92 تاکنون صادر شده که 50 درصد تقاضای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل را شاهد می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری را 45 درصد از رقم سرمایه‌گذاری و تقاضا برای حضور در بخش صنعت توصیف کرد و گفت: از 992 پروانه بهره‌برداری صادر شده 292 پروانه، پروانه بهره‌برداری مربوط به نیمه دوم سال 92 به بعد است به طوری که 30 درصد کل پروانه‌ها و 45 درصد میزان سرمایه‌گذاری در این نزدیک به سه سال انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به وضعیت طرح‌های استان اشاره کرد و گفت: 95 درصد واحدهای تولیدی استان خرد و کوچک است که اشتغال زیر 50 نفر را دارد به طوری که سه درصد صنعت استان متوسط و تنها دو درصد واحد بزرگ صنعتی است که به همین دلیل بخش صنعت در استان اردبیل چندان توسعه نیافته است.

عاملی یادآور شد: در سال 93 ، 32 جلسه ستاد تسهیل با برسی مشکلات 204 واحد صنعتی برگزار شده که 284 مصوبه را شاهد بودیم که 72 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت: 51 جلسه نیز در سال گذشته در قالب ستاد تسهیل برای بررسی مشکلات 242 واحد برگزار شده که 289 مصوبه انجام شده که بیش از 77 درصد این مصوبات عملیاتی شده است.

عاملی اظهار کرد: در سال جاری نیز 17 جلسه تاکنون برگزار شده که در این جلسات مشکلات 149 واحد بررسی شده و 136 مصوبه به انجام رسیده که 56 درصد مصوبات عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل تسهیلات فنی و اعتباری از طریق پنج بانک 22 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است گفت: در رونق تولید در سال اقتصاد مقاومتی واحدهایی که با پیشرفت بالای 60 درصد فعالیت می‌کنند به تعداد 312 واحد صنعتی در در سایت بهین‌یاب ثبت نام کرده و ما 271 واحد حوزه کشاورزی را مورد بررسی و رصد قرار دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تعداد طرح‌های پذیرفته شده را در بانک را 221 واحد در بخش صنعتی و 257 واحد در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: ما در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش سعی می‌کنیم سهم واحدای تولیدی در حال اجرا را به معنای واقعی مورد توجه قرار دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار